3193
Sök

Skoda Octavia bränsletillförselproblem!!

1 Inlägg
1 januari 2007
Trådstartare
Hej, har en Skoda Octavia av 98 årsmodell. Idag blev jag/vi stående ute på "vischan",
bilen bara dog! Som tur var var vi nära destinationen - bogsering sista biten.
Kollade säkringar OK. Kollade stiften - torra (!) och gnista finns. Alltså ingen bensin!
Men...var sitter bensinpumpen? Efter flitigt letande kom vi fram till att den sitter i tanken!
Dessförinnan hade vi konstaterat att bilen går m.h.a. startgas, alltså ingent el fel.
Tillbaka till pumpen.. "tjuvkopplare" ==> fungerar. hm....
Måste finnas ett relä som styr men... var sitter reläet?
Eller...
Kan billarmet strula till det? Men inte fasen kopplar man ett tjuvlarm till att stänga av en
bensinpump?

Några erfarenheter/tips?
Imorgon ringer jag Skoda och söker efter kopplingsscheman.

men någon har kanske upplevt detta?

...jörgen

Living the good Life!
585 Inlägg
1 januari 2007
Jag är inte säker men jag tror att relät till bensin pumpen sitter under instrument brädan bakom säkringshållaren, så är det på a4:an, men om du har kopplingsschemat ska det inte vara några problem att felsöka.

When the flag drops, the Bullshit stops.

194 Inlägg
3 januari 2007
Jag vet att en kompis SAAB hade ett linande problem. Där var larmet kopplat till både startmotor och bensinpump. Med andra ord var det nästan lögn att få igång den. Huja! Hoppas det löser sig för dig!

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.

191 Inlägg

Sök