21 augusti 2016
Trådstartare
Hej, har köpt en e46 325, och efter bara några dagar börjar självklart servon strula. Den började tjuta vid lägre varv, ljudet försvann dock när man kom upp i varvtal.
Efter ytterligare några dagar dog den helt, så bilen blev väldigt svår att köra. Jag köpte en sprillans ny servo och lämnade in den till en vän som är mekaniker. Han bytte den och kunde samtidigt konstatera att servon som satt på redan var utbytt nyligen, bultarna som höll hela anordningen var också väldigt fräscha utan minsta rost. Så det var inget snack om att det pillats med servon den närmsta tiden.
Nu till problemet, trots att jag har en sprillans ny servo med ny olja så KVARSTÅR PROBLEMET. Den tjuter när man vrider på ratten, och hackar/blir svårstyrd, docka aldrig lika dålig som den var när den la av helt. Och det jag märkt av är att när bilen är kall fungerar den som bäst, och börjar låta samt bli trögare när jag åkt ett tag med bilen.
Min mekaniker vän vet inte exakt vad som är felet, men misstänker att det är någon propp eller liknande i systemet/kretsloppet som gör att servon får det trögt att arbeta och därför är det bara en tidsfråga innan min nya pump dör igen. Och min ekonomi tillåter mig tyvärr inte att byta pump varannan månad, någon som har något tips på vad det kan vara för fel?