Många blandade reaktioner om detta bygge, men jag hoppas ni vill följa med in i framtiden. Först provturen är gjord! Nu ska allt snyggas till och bilen sättas ihop. Delar av projektet filmas av MOS som lägger upp löpande avsnitt... Visa mer
Funderar på vilken färg ja ska göra plåten på lådan… Några färgförslag?
Svart känns tråkigt
Varför inte någon av Volvos klassiska vita färger? Californiavit kanske? ^^ Kommer väl bara ses när du öppnar upp bilen gissar jag. Min tanke i alla fall
Du skulle fått någon till att airbrusha rödblockdetaljer på lådan :-)
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Kommer inte kunnas ses genom gillen då det kommer sitta kylare och andra detaljer där. Kommer bara synas när man öppnar huven 🤓👍
Ja många bra tips ✌️ Alltid kul o höra sånt man inte själv har tänkt på, älskar o göra saker som inte finns, men samtidigt är det en jäkla utmaning 😂✌️
Huh... En rörsäkring för DIN-skena? Det har jag nog aldrig sett förut Någon anledning till att du valde det över en vanlig dvärgbrytare?
Väldigt bra att du frågade 🤓👍
AC som vi har i väggen är den typen av elektricitet som växlar.
DC som är i batterier växlar inte.
Det som kan hända om man använder en AC säkring i ett DC system är att det bildas en ljusbåge, på så vis bryts inte strömmen 😅 Därför valde jag en DC säkring i rörform, till er som inte vet så sitter det då en utbytbar säkring i säkringshållaren.
Laddaren ger som mest 16amp och då det finns två alternativ 15A eller 20A så blev det en 20A säkring per laddare.
Tack för frågan 🤓👍 Mer frågor om ngt är oklart ✌️
Inte för att jag tror att en dvärgbrytare inte skulle säkra av DC, men hey, det är ju bra att du tar det säkra före det osäkra. Existerar risken, och den enkelt(nåja) går att undvika så är det helt klart vettigt att gå den vägen
Nu hade förståss jag hjälp av din bild med nummer, men så svårt var det ju inte att hitta den Verkar dock mest vara kinasiter som säljer dom, typ aliexpress osv Men det är väl just där skillnaden ligger... Att veta vad man ska ha och inte ska ha... Som du säger finns det ju ingen direkt del-lista på hur man konverterar en gammal 142a till eldrift än
Försöker hitta billiga alternativ, samma säkring kan kosta 500kr st, fick loss dessa för 270kr & då ingick frakt, så klart värt att söka runt lite, att vara märkestrogen är inte min grej 🤓✌️
Börjat testmontera lite nu efter pulverlack, måste köpa mer skruvar, blir stabilt o bra detta, men vi får se hur det blir den 15 denna månad när det kommer förbi en kille från sfro o gör ett litet besök, hoppas på att få massor med riktlinjer och bra idéer av han.
Börjat koppla lite kabel från ladduttaget till laddaren, det man ser är dom tre faserna och neutral i blått, några kablar kvar men en bit Påväg iaf 😅✌️