2466
Sök

Går det att palla upp bilen såhär?

75 Inlägg
3 september 2016
Trådstartare
Går det att köra upp bilen på ena sidan med domkraften, under med en pallbock där. Sedan ta domkraften till andra sidan och hissa upp den och under med en pallbock där? Eller måste jag lyfta bilen rakt underifrån i centrum av bilen, hissa upp den och sedan under med en pallbock på varje sida? Förstår att det senare är att föredra men vad jag vet finns där ingen rekommenderad lyftpunkt i mitten av bilen. Så gör helst som det översta alternativet för då vet jag exakt vart jag ska sätta domkraft/pallbockar.
Senast redigerat av FRS05 (3 september 2016)

3 173 Inlägg
3 september 2016
Har gjort de du beskriver som första alternativ massa gånger .va uppmärksam på pallbocken satt den inte glider när du ska lyfta för att lägga under den andra pallbocken

75 Inlägg
4 september 2016
Trådstartare
Yes, jag får vara uppmärksam så den inte glider för det är nog rätt lätt hänt om man inte tänker sig för. Ska förhoppningsvis köpa lift efter detta ingreppet så då slipper jag det problemet...

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 september 2016
Skämtar ni?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

75 Inlägg
4 september 2016
Trådstartare
Du menar att man ABSOLUT inte ska göra såhär, eller?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
4 september 2016
FRS05 skrev:
Går det att köra upp bilen på ena sidan med domkraften, under med en pallbock där. Sedan ta domkraften till andra sidan och hissa upp den och under med en pallbock där? Eller måste jag lyfta bilen rakt underifrån i centrum av bilen, hissa upp den och sedan under med en pallbock på varje sida? Förstår att det senare är att föredra men vad jag vet finns där ingen rekommenderad lyftpunkt i mitten av bilen. Så gör helst som det översta alternativet för då vet jag exakt vart jag ska sätta domkraft/pallbockar.

Ska du ha en pallbock i mitten på varje sida????? Fattar inte riktigt hur du menar annars.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

75 Inlägg
4 september 2016
Trådstartare
Såhär pallar man upp min bil. Går det alltså att sätta pallbocken på ena sidan först och sedan andra som beskrivit i första inlägget.

http://www.forumbilder.se/FB199/7.JPG?width=150

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
4 september 2016
FRS05 skrev:
Såhär pallar man upp min bil. Går det alltså att sätta pallbocken på ena sidan först och sedan andra som beskrivit i första inlägget.

http://www.forumbilder.se/FB199/7.JPG?width=150

Varför frågar du om du redan har svaret????

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

313 Inlägg
4 september 2016
Två pallbockar per sida är att rekommendera lol.

EDIT: Alternativt 2 där bak eller 2 där framme.
Senast redigerat av volvodrajvor (4 september 2016)

75 Inlägg
4 september 2016
Trådstartare
Jag har en bild på det. Men jag undrar ju om jag kan lyfta upp bilen vid ena tröskeln först för att sedan sätta första pallbocken under bilen enligt bild. Sedan lyfta bilen vid andra tröskeln för att sedan sätta andra pallbocken enligt bild.......? Likt beskrivit i första inlägget.

75 Inlägg
4 september 2016
Trådstartare
volvodrajvor skrev:
Två pallbockar per sida är att rekommendera lol

Har bara 2 pallbockar, jobbigt läge:)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
4 september 2016
FRS05 skrev:
Jag har en bild på det. Men jag undrar ju om jag kan lyfta upp bilen vid ena tröskeln först för att sedan sätta första pallbocken under bilen enligt bild. Sedan lyfta bilen vid andra tröskeln för att sedan sätta andra pallbocken enligt bild.......? Likt beskrivit i första inlägget.

Jamen du har ju redan gjort det skriver du och då måste det ju gå att göra så, eller hur!!!

/Benny

Min youtubekanal!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
4 september 2016
FRS05 skrev:
volvodrajvor skrev:
Två pallbockar per sida är att rekommendera lol

Har bara 2 pallbockar, jobbigt läge:)

Köp 2 till, dom kan inte vara så dyra!!

http://www.biltema.se/sv/Sok/?query=pallbockar

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (4 september 2016)

Min youtubekanal!

75 Inlägg
4 september 2016
Trådstartare
Vettemannen skrev:
FRS05 skrev:

Jamen du har ju redan gjort det skriver du och då måste det ju gå att göra så, eller hur!!!

/Benny

Nej, jag har inte gjort det. Jag har en bild på hur man ska palla upp bilen. Ej min bild.

3 173 Inlägg
4 september 2016
Men lugn nu..du tänkte väl inte lyfta upp hela bilen i luften med 2 st pallbockar?. Mitt svar i början är givetvis om man bara ska lyfta enbart bak eller framvagn i luften inte hela bilen .

75 Inlägg
4 september 2016
Trådstartare
Nej, absolut inte. Tänkte bara lyfta framvagnen smile.

3 173 Inlägg
4 september 2016
Oki då är de inge fara och lyfta en sida i taget.

75 Inlägg
4 september 2016
Trådstartare
Tack smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 september 2016
Var sätter du pallbockarna? Vet du inte svaret på din första fråga så kan det finnas en risk att du inte vet var du ska sätta dem. Har du verkligen koll? Folk dör under bilar som rasar, kanske inte dagligen, men en hel del per år.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

75 Inlägg
4 september 2016
Trådstartare
Har du verkligen läst något i tråden? Jag har kollat upp vart jag ska sätta pallbockarna. Det jag undrade var över om det gick att lyfta upp den likt jag beskrivit och satt den på pallbockarna den vägen.

Sök