1966 modell Ford Taunus 20m Hardtop. Første godkjente V8 bygg på et Taunus P5 chassis i Norge. Modifisert med Lexus 1UZFE 4.0 V8, Supra W58 5-trinns girkasse, Volvo 1031 bakaksel i 4 link, Ford Capri / Volvo 940... Visa mer
Da er det på tide med litt oppdatering. Holder på og fikler med varmebeskyttelse på eksos og under buken. Det ble ganske klart at det var for varmt der uten...svidd maling.. Har limt og skrudd på varmeskjold fra Ebershächer og fått tak i et par katalysaytorskjold fra Ford Taurus, som etter litt tilpassing passa på mine. FOMOCO orginal..
Venter på litt småstæsj for å ferdigstille.
Nå driver jeg og lager avstivningsstag mellom forstillings-festene (egentlig rammevangene). Siden mye av opphenget der er Volvo 940, og 940 Turbo har et ekstra avstivningsstag på tvers (festepunktene er der), så kan jeg vel lage noe tilsvarende. :-) Lager skråstag som går frem til forstillings traversen også. (kun ene som er med på bildet) Binder bedre sammen alle avstivningene i ramme/dørstokk områdene som er på hver side.
Kul uppdatering! Och smart att köra med krängningshämmaren i orginalfästena från Volvodelarna.
Hur är väghållningen i bilen och hur tippar du viktfördelningen kommer bli?
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Da har jeg fått bandasjert eksosen litt, fått den på plass under bilen igjen, og fått på komplett avstivingsramme.
Fruen var med å bandasjerte, hu er jo tross alt faglært.. Husk hansker, jeg har henda fulle av glassfiber..så lærte jeg det..
Der var det på plass igjen, passa fortsatt
Og så fikk jeg på plass avstivinga, mange skruer som skal gå inn samtidig... Suspect Her ser dere også varmeskjoldene på katalysatorene, fra 2014 Taurus. Ekte FOMOCO! Lambdasondene er ikke satt inn enda (de skal ikke ligge oppå eksosen nei, hahaha!
du skulle ha satt dit ett kryss rör när du byggde ljuddämpare finns att köpa på biltema du får ett bättre flöde & fränare ljud jag har de på min jänkare de märks skillnad,,
du skulle ha satt dit ett kryss rör när du byggde ljuddämpare finns att köpa på biltema du får ett bättre flöde & fränare ljud jag har de på min jänkare de märks skillnad,,
Et kryss, når det går over i et enkelt rør allerede før førstepotte? Lyden er fin den. Effekten er det nok av også ;-)
Trevligt, snart är bilen klar så kan du komma till Haparanda Classic Motor Meet nästa sommar
He he, tidlig på året?? Men ja, kommer gjerne på biltreff i Sverige når jeg er sikker på at den virker og biltilsynet har stemplet godkjent. Det er en bit å kjøre...hehe, og det må bli litt mindre Corona. PS, dette bygget tåler ikke sammenlikning med ditt bygg, ingen utstillings-bil på noen måte.
Wow helt rätt stuk på bilen :-) Jag bara älskar de fälgarna , Bra jobbat
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4