1966 modell Ford Taunus 20m Hardtop. Første godkjente V8 bygg på et Taunus P5 chassis i Norge. Modifisert med Lexus 1UZFE 4.0 V8, Supra W58 5-trinns girkasse, Volvo 1031 bakaksel i 4 link, Ford Capri / Volvo 940... Visa mer
Da har jeg fått på plass kompresjonsstag og braketter fra Volvo 740. Justerbar lengde, kortet inn ca 12cm. M14 x 1,5 i kvalitet 10.9 som skjøtestykke. det holder!
Braketten er solid og bygger litt innenfor rammevangen, men fortsatt god plass. Litt mer sveising gjenstår.
Til jeg blir 50....hehe, dvs sommeren 18, kanskje....
Håller med om att ett bra bygge skall aldrig bli riktigt färdigt ! Förmodar att det är kofångaren som skall bli delad, det kan bli riktigt bra tror jag.
Ja "kofangaren" kan bli delt, men da er det en kopi i glassfiber. Mindre vekt er bra.
Ja låg vikt är viktigt, jag lättade 469 gram med handskfackslucka i kolfiber, bilder finns i mitt fotoalbum
Håller med om att ett bra bygge skall aldrig bli riktigt färdigt ! Förmodar att det är kofångaren som skall bli delad, det kan bli riktigt bra tror jag.
Ja "kofangaren" kan bli delt, men da er det en kopi i glassfiber. Mindre vekt er bra.
Ja låg vikt är viktigt, jag lättade 469 gram med handskfackslucka i kolfiber, bilder finns i mitt fotoalbum
Tetthetsprøving av bunnpanne etter mer justering og ombygging. Og ja det var lekkasjer..
Har fått på plass girkassetravers med nytt feste, kommer bilde av mod, men selvsagt måtte det kappes og sveises... Posisjon på kasse og clutchhus ble slettes ikke verst.
Får sågar pinadø plass til originale varmeapparatet, og det letta litt, så for meg masse styr med nettopp det.
Høyden på motoren slik jeg vil ha den, da må traversen senkes 30-35 mm, jobb pågår med det.
Tja vi får se. Det er vanskelig å få motor i rett høyde og beholde korrekt geometri i forstillingen. Jeg må som sagt nedover med forstillingstraversen og da senkes også innfetingen for bærearmen... Fjærbeina har jo en bestemt lengde...
Her ser dere "Quick Steer Roll Correction " fra Kaplhenke i USA. Forlenger på fjærbeinet som også gir justeringsmulighet på styreutvekslingen. Dere ser også blokken som senker traversen 35mm, den er ikke ferdig enda, kun til prøvemontering.
Monterte også stagoverføring til stabstag, laget av 2 stk beregnet til Alfa Romeo 145/146. (det er deler til mange typer bil i dette prosjektet...) Nå kan gjerne stabstag typ Nascar ankomme. Det går fremover!!
Snyggt bygge Varför bygger du en demonterbar halvbur istället för att svetsa den?
Nettopp fordi jeg vil ha muligheten for å ta det ut. Hele bilen er et eksperiment og da er justeringsmulighet og demonterbarhet greit, ikke sant? Bilen skal ikke på bane uansett.
Ser ut som tannstangen må noe ned og kanskje like mye fremover, oppsettet gir bump-steer slik det står nå. Her må eksperimenteres litt til... Reodor Felgen (Il Temp Gigante..) må jobbe videre. God jul folkens!
Ser ut som tannstangen må noe ned og kankje like mye fremover, oppsettet gir bump-steer slik det står nå. Her må eksperimenteres litt til... Reodor Felgen (Il Temp Gigante..) må jobbe videre. God jul folkens!