Fixa till en bil som stått länge för att ha en lite större bil för träffar där familjen följer med. 1600:an är inte populär när barnen ska sitta i baksätet om vägen är lång.
Hittade ett tips om hur man kan fixa tillsatsluftsliden på ett Jaguarforum. Om man kniper ihop vaxkroppen kommer kolven gå upp och stänga lite mer. Provade och kokte den sen i gryta. Funkar! Stängde vid ca 90 grader så lite till får den tryckas ihop. Men kanske kan den användas och jag slipper skaffa annan lösning.
Grattis! Kul att du räddar en e12 528! :-) Den ser ut att vara bra i karossen, otroligt! Dom är oftast duktigt rostiga. Men kolla med BMW om det inte finns en ny "slid" att köpa. Jag bytte på Alpinan för några år sedan och den kostade typ 900 spänn då, så den var inte våldsdyr. Fast du har väl en "liten lista" att beta av kan jag tänka... men som sagt Grattis!
Grattis! Kul att du räddar en e12 528! :-) Den ser ut att vara bra i karossen, otroligt! Dom är oftast duktigt rostiga. Men kolla med BMW om det inte finns en ny "slid" att köpa. Jag bytte på Alpinan för några år sedan och den kostade typ 900 spänn då, så den var inte våldsdyr. Fast du har väl en "liten lista" att beta av kan jag tänka... men som sagt Grattis!
Japp, den är väldigt bra i karossen. Ändå stått ute sen 90-talet ungefär. Men såld ny i Kiruna och alltid gått där. Inget salt.
Det finns nog ny slid att få tag i men kostar runt 2000. Min tanke var att spara de pengarna och samtidigt göra en bättre lösning. Den gamla lösningen var ryktesvis inte bra ens när bilarna var nya. Vi får se om det funkar nu med den gamla.
Ingen som råkar ha en antenn till min bil att sälja? Original teleskopantenn. Och jag saknar fortfarande baksätesklädseln. Om någon har så hojta gärna till Jag missade nog den andra för jag var långsam med att svara säljaren...my bad.
Delade bromsoket vänster sida, ser fint ut. Ska byta tätningar och skruva ihop igen. Bromsslangar ska bytas också. Det är ett vanligt problem med gamla bilar att det blir stopp i dem. Det är en fröjd att se skillnaden mot de gamla rosthögar man plockat med genom åren. Köp från Norrland!
Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
Ena oket fixat. Repsatsen var av låg kvalitet. O-ringarna var sladdriga liksom. Så det blev de gamla tätningarna men nya damasker och sen blir det nya nipplar och hattar. Hoppas slippa dela oken igen.
Rullar på bra för dej Sj så hade jag valt fälg Nr 2. Nr 1 ser för modern ut
Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
Efter lite letande i gömmorna hittades en omgång lätt begagnade ebc greenstuff bromsbelägg och en monteringssats till 2002 turbo! Tror det som skiljer är längden på sprintarna, så med de gamla sprintarna och ebc-beläggen blev det ganska fint. En trevlig gratis-upgrade!
Nu startade givetvis inte bilen när den kom ner på hjulen😐. Så en koll på hur långt det finns spänning till bensinpumpen och då visar det sig att pumpen troligen gett upp, fastän den är ny och bytt i somras enligt förre ägaren. Jag hade en bensinpump liggande så den monterades istället. Kabelskon såg inte så fin ut heller
Tycker bilen känns fast och fin i fjädringen och hittade de Carbon dämpare bak.
Tog ett par bilder för att visa hur fin bilen är undertill också.
Och hittade troligen läckan på bränslereturen också....så det blev ingen provstart ikväll. Måste köpa mer slang.