Bilen är en Vw passag 2010a biogas/bensin När den stått som över natten och man ska starta den så låter det som att den går på 3 cylindrar, Men efter nån minut blir de bra. Måte ba säga att vattenlampan ha lyst sen jag köpt den enligt bilfirman e de vanligt att den lyser tills bilen blir varm. Men idag efter att ja slutat jobbet så börja de först sådär som att den får på 3 cylindra men sedan Står det engine fault workshop o den går slöt o kasst. Vad kan vara fel??
Vattenlampan? Du menar symbolen för låg kylarvätskenivå? Du får åka till en verkstad och läsa ut felkoder, den där bilfirman verkar inte kunna bilar, för en varningslampa ska inte lysa annat än att varna...
Vattenlampan? Du menar symbolen för låg kylarvätskenivå? Du får åka till en verkstad och läsa ut felkoder, den där bilfirman verkar inte kunna bilar, för en varningslampa ska inte lysa annat än att varna...
Får nog göra de men undrar ifall koderna kvarstår även om bilen är varm (då går den ju bra)
Börja med att läsa ut felkoder motorn har som regel OBB2 men övriga moduler måste man ha märkespecifik läsare tex. vag-com VAG COM 409.1 KKL finns för kaffepengar på ebay
sen finns troligen "2 pinnar" i kylarens expansionskärl kolla att det inte är avbrott i dess ledare
Vattenlampan? Du menar symbolen för låg kylarvätskenivå? Du får åka till en verkstad och läsa ut felkoder, den där bilfirman verkar inte kunna bilar, för en varningslampa ska inte lysa annat än att varna...
På gas-bilarna så lyser vattentemplampan blå när kylarvätskan är under arbetstemp. Antar att det är den som lyser för TS när motorn är kall.
Varför gasbilarna har denna fukntion är eftersom dom ej har vattentempmätare då den är ersatt av en bränslemätare för gastankarna.
Angående motorgången/felmeddelandet i displayen så är första steget att läsa av felkoder. Dessa 1,4TSI motorer är ju inte kända för att vara pålitliga maskiner, dom har problem med både kamkedjor som kuggar över eller sträcks och kolvar som går sönder.
Börja med att läsa ut felkoder motorn har som regel OBB2 men övriga moduler måste man ha märkespecifik läsare tex. vag-com VAG COM 409.1 KKL finns för kaffepengar på ebay
sen finns troligen "2 pinnar" i kylarens expansionskärl kolla att det inte är avbrott i dess ledare
Vattenlampan? Du menar symbolen för låg kylarvätskenivå? Du får åka till en verkstad och läsa ut felkoder, den där bilfirman verkar inte kunna bilar, för en varningslampa ska inte lysa annat än att varna...
På gas-bilarna så lyser vattentemplampan blå när kylarvätskan är under arbetstemp. Antar att det är den som lyser för TS när motorn är kall.
Varför gasbilarna har denna fukntion är eftersom dom ej har vattentempmätare då den är ersatt av en bränslemätare för gastankarna.
Angående motorgången/felmeddelandet i displayen så är första steget att läsa av felkoder. Dessa 1,4TSI motorer är ju inte kända för att vara pålitliga maskiner, dom har problem med både kamkedjor som kuggar över eller sträcks och kolvar som går sönder.
Hört detta o tyvärr läste jag dett efter att jag köpt bilen:(
Kolvsprickor drabbar troligen motorer som inte gått så lång och inte är inkörd och körts hårt
kamkedjestäckningar beror ofta på att man servar med längere intervall än 1500mil byt olja och filter varje < 1500mil och använd inte olja tunnare än 5W-40
vill man absolut använda lågvikositetsolja tag såfall Aral Supertronic 0W-40
Kolvsprickor drabbar troligen motorer som inte gått så lång och inte är inkörd och körts hårt
kamkedjestäckningar beror ofta på att man servar med längere intervall än 1500mil byt olja och filter varje < 1500mil och använd inte olja tunnare än 5W-40
vill man absolut använda lågvikositetsolja tag såfall Aral Supertronic 0W-40
Tror starkt att det är tändspole då jag haft liknande problem med en opel astra. Ska testa det först och hopps inte på något stort. Tack för dina inlägg o info!
Jag har haft med några gaspassater att göra och hoppas att just din bil är ett annorlunda exemplar. Vi hade på dom: Motorras. Från 7000 mil och uppåt Växellådsras. Från topp mil och uppåt. Elfel. Från början till slut. Problem med gastillförsel. Från början till slut. I ärlighetens namn var ett problem återförsäljaren fel då dom inte hade "vridit på" alla tankarna. Klickande i hjulupphängningar. Från 12000 mil ca och uppåt.
Hur man gillar komforten och körkänslan lämnar jag därhän då det är individuellt.
Jag är väldigt nyfiken på just din 2010 Passat då jag aldrig hört talas om att gaswagen finns som hybrid??
Jag har haft med några gaspassater att göra och hoppas att just din bil är ett annorlunda exemplar. Vi hade på dom: Motorras. Från 7000 mil och uppåt Växellådsras. Från topp mil och uppåt. Elfel. Från början till slut. Problem med gastillförsel. Från början till slut. I ärlighetens namn var ett problem återförsäljaren fel då dom inte hade "vridit på" alla tankarna. Klickande i hjulupphängningar. Från 12000 mil ca och uppåt.
Hur man gillar komforten och körkänslan lämnar jag därhän då det är individuellt.
Jag är väldigt nyfiken på just din 2010 Passat då jag aldrig hört talas om att gaswagen finns som hybrid??
Nä den går på biogas/bensin Jag hoppas inte jag får alla de felen 😒 Den verkar hopplös om det är så mkt standard fel på den ju. Men men de som lotto med bilar nuförtiden! Känns som att de äldre bilarna va mkt bättre än dagens.
Jag har haft med några gaspassater att göra och hoppas att just din bil är ett annorlunda exemplar. Vi hade på dom: Motorras. Från 7000 mil och uppåt Växellådsras. Från topp mil och uppåt. Elfel. Från början till slut. Problem med gastillförsel. Från början till slut. I ärlighetens namn var ett problem återförsäljaren fel då dom inte hade "vridit på" alla tankarna. Klickande i hjulupphängningar. Från 12000 mil ca och uppåt.
Hur man gillar komforten och körkänslan lämnar jag därhän då det är individuellt.
Jag är väldigt nyfiken på just din 2010 Passat då jag aldrig hört talas om att gaswagen finns som hybrid??
Du som kan dessa motorer, en sak jag märkt är att detta händer när det enbart är bensin kvar? Eller så har jag fått för mig. Har beställt tändspolar 4st så få vi se vad som händer.