4133
Sök

Subaru Legacy Turbo RS 1990 rallybil

Projekttråd om min rallybil! Uppdateringar om ombyggnationer, tävlingar och annat intressant.

101 865 Visningar
Uppdaterades senast 14 november 2019
198 Inlägg
10 november 2016
Trådstartare
#21
Blev en garagekväll idag, fick mycket gjort! Mest städning men hann även med en del på bilen!
Äntligen börjar garaget vara hyfsat tömt och städat, känns riktigt kul big_smile

Min far har skrivit ut och plastat in A3 med bild på bilen, används som whiteboard så jag minns vad som ska handlas och vad som ska göras smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-e983a4a0de677e517bd7c3280af18f3c.jpg

Hissade upp bilen fram och tittade genom den undertill. Tyckte att motor och låda rörde sig lite väl mycket när jag lyfte upp bilen, visade sig att hela framvagnsbalken var lös, ena skruven satt bara med 2 varv! Tur att jag tittar över bilen, fanns mer som var löst...
Ska köpa två nya uppsättningar med bultar som håller framvagnen, de hade fått lite stryk.

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-9ad5a83ee6bd830dda9012a40aa483c0.jpg


Plockade lös växellänkaget för att byta bussningar, visade sig att hälften redan var bytt! Bonus smile
Det bakre var dock inte bytt samt att jag upptäckte att motorfästena var bytta till grupp-N fästen, dock inte växellådsfästet! Kan förklara varför den blev svårväxlad när det guppade smile Fästet mellan låda och länkage hade ingen bult så det var i princip löst det också...
Nedan bild på växellänkaget och den bussning som redan var bytt (var väldigt skitigt, är en vit plastbussning som sitter där):

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-1f74faef4396a588f616453b5b36e644.jpg

Bild på den nya och den gamla bakre bussningen till länkaget:

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-19a1cc2c70934641ad84cab5c9f7f9b0.jpg

Det var allt för idag, hoppas på storleverans med delar nästa vecka, har beställt tryckrör samt några givare och en bredbandslambda! IC:n borde även den dyka upp. På återseende!
Senast redigerat av FAH (10 november 2016)

"Horsepower sells cars, torque wins races"

198 Inlägg
14 november 2016
Trådstartare
#22
Hej igen!

Har inte hunnit vara i garaget men har hunnit beställa en hel del grejjer! Har bland annat köpt ett kamremskit då jag inte vet när kamremmen senast byttes. Sen en mängd olika småsaker som slangar, nya bultar till framvagnen, ny dump, rör till IC:systemet m.m.

Var även till stugan och hämtade delar från mitt "lager" wink Hämtade hem en rostfri downpipe, tänspole med kablar från en Impreza GT (ska konvertera till wasted spark), kamremsspännarfäste från en 99 GT för att kunna använda den modernare sortens spännare, Hardrace motor samt växellådsfäste och lite annat smått och gott smile Bra att samla saker big_smile

Tog även hem Peltorkåporna som visade sig vara riktigt fina, har endast gått två mindre tävlingar kring Umeå:

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-89e7308666db2a5cca55e80ee4394d1f.jpg

Har inte fått IC:n än, hoppas att den kommer imorgon då jag även ska passa på att köpa bredbandslambda samt sensorer när jag hämtar ut den på Dynotech smile På återseende!

"Horsepower sells cars, torque wins races"

198 Inlägg
20 november 2016
Trådstartare
#23
Hallå igen!

Veckan har passerat och jag inte lyckats vara i garaget så mycket som jag tänkt mig... Har iaf lyckats inse att växellänkaget som satt i bilen var väldigt nött i lagringen till kulleden så bestämde att byta ut hela länkaget. Använde ett jag hade liggande och bytte bussningar på det smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-7202597cd5ca1a8c3fa3698900c97b09.jpg

Fick hem ett paket från England med de delar jag beställde, trevligt!

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-9544d4b2d873d5b43050060b9cb8bbee.jpg

Bytte bultarna till framvagnsbryggan som blivit skadade när den var lös:

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-ff30131aacedf116d1ceb9cd68975fa9.jpg

Sen har jag en väldigt rolig nyhet, har lagt handpenning på en Samsonas dogbox i en 6-växlad låda med DCCD big_smile bestämde att det är lika bra att ha en riktig låda från början smile blir levererad till Sundsvall den 16 december när jag är nere och mappar bilen! Kommer nog byta den innan första tävlingen... Den nya lådan har en utväxling till bakaxeln på 3.9 så måste byta pinjong och kronhjul på diffen som jag har nu, plockar från en sugmotorbil jag har stående som ska ha rätt utväxling. Mellanaxeln kommer jag använda en från en automatväxlad gen 1 Legacy, har rätt längd och splines mot den 6-växlade smile

Det var allt för ikväll, på återseende!

"Horsepower sells cars, torque wins races"

445 Inlägg
21 november 2016
#24
Jaså, det var du som köpte dogboxen. Såg den hos Encrantz. :-) Jag är imponerad av er som har så mycket kunskap och kan skruva! Pinjonger och mellanaxlar hit och dit, hur vet man vad som passar liksom! Själv vet jag ju knappt vad det är för grejer ens, hahahaha.


198 Inlägg
22 november 2016
Trådstartare
#25
tendency skrev:
Jaså, det var du som köpte dogboxen. Såg den hos Encrantz. :-) Jag är imponerad av er som har så mycket kunskap och kan skruva! Pinjonger och mellanaxlar hit och dit, hur vet man vad som passar liksom! Själv vet jag ju knappt vad det är för grejer ens, hahahaha.

Haha ja, det blev jag som gjorde det smile

Handlar mycket om vana och att söka information, finns många som kan komma med tips och trix om man frågar!

"Horsepower sells cars, torque wins races"

198 Inlägg
22 november 2016
Trådstartare
#26
Fick äntligen hämta ut min IC idag från Dynotech, DHL hade lyckats tappa bort den...
Passade på att köpa en Innovate MTX-L samt lite andra givare såsom insugstempgivare samt MAP-sensor smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-327a34b8dd31d1ffa97af97d1772b806.jpg

Hämtar ut rör till IC-systemet imorgon så blir att börjar klura på det under morgondagen smile

"Horsepower sells cars, torque wins races"

198 Inlägg
23 november 2016
Trådstartare
#27
Ikväll har jag fått ett antal timmar i garaget, var behövligt! Fick även hämta ut tryckrören så nu kan bygget börja på allvar. Åstadkom hyfsat mycket faktiskt smile Borrade bort punktsvetaar och fick bort steget i fronten till övre kylarbalken för att rymma IC:n innanför karossen smile ställde dit den och la några av tryckrören där jag vill ha dem, ser ut att funka bara fint!

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-20ce4557e9d49f79d70763dc8577425f.jpg

Bestämde mig för att byta kamrem när jag lika hade kylare borta, visade sig ta längre tid än jag hade hoppats! Två av bultarna till kamremskåpan hade rostat fast så fick såga av dem för hand... Fick lös dem tillslut men insåg då att jag inte hade någon mutterdragare att få lös remhjulet med! Försökte lägga i en växel och bromsa fast den men drivlinan flaxade så mycket så fick den aldrig att släppa. Fick bli morgondagens bekymmer, ska låna mig en mutterdragare och köra ett nytt försök.  Mycket plats i fronten utan steget till övre kylarbalken iaf smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-a6e9ea0e974104bf07d39b2531b67035.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-632cd39b772dcbb4f0c152fb8d316a00.jpg

Hämtade även ut en uppsättning 17" Speedline ST2 från bussgods big_smile riktigt snygga och tidsenliga smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-5e78e763b8355a810abdc39433ba4bb3.jpg

Ska skaffa bättre bilder på dem sen när bilen står på marken.
Nya tag imorgon, känns att det var ett tag sen man skruvade innan jag köpte rallybilen men börja sakta men säkert få upp tempot igen smile
Senast redigerat av FAH (23 november 2016)

"Horsepower sells cars, torque wins races"

198 Inlägg
29 november 2016
Trådstartare
#28
Hej!

Har varit tyst ett tag men har varit i garaget av och till smile

Har monterat tillbaka växelelänkaget med några nya bussningar (kommer ju ändå måste byta det när jag får hem dogboxen) så bilen går att köra. Har bytt motorfästena till Hardrace-motorfästen som jag hade liggande. Kommer nog förmodligen stoppa dit Hardrace växellådsfästet jag har liggande också, även om jag måste byta det när jag byter låda smile

Slutförde kamremsbytet efter lite strul med olika längder på bultar. Byggde om spännaren till den nyare versionen som sitter på t.ex. EJ205-motorn i en GT smile Är en uppdaterad spännare, se skillnad bild 1 och 2 smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-79ebfec76667f6c2b721c7b9ddf06986.jpg

För att byta till den nya versionen behöver man byta ett fäste som sitter bakom spännaren, hade ett liggande sen tidigare smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-e9590778aac3f9a54fb17ba15e4dfa65.jpg

Bytte även vattenpumpen när jag liks höll på.

Har även hållit på med styrsystemet och kabelhärvan. Återanvänder original kabelhärva så långt som möjligt när jag kopplar in de givare jag behöver. MAP-sensor och laddtrycksstyrning kommer sitta på samma ställe som original och använda samma kablage. IAT hade jag tänkt utnyttja MAF-kablaget men har insett att den ingången inte på ett enkelt sätt kan utnyttjas som en temp-ingång så kommer dra ny kabel till IAT:en från utbyggnadshärvan smile

En lite sneakpeak bakom instrumenteringen, ett riktigt råttbo!

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-ed0227711fa0869d2f836427db5ad52b.jpg

Ikväll tänker jag ge mig på FMIC-systemet, nu när kamrem och det mesta i fronten är klart. På återseende!

"Horsepower sells cars, torque wins races"

198 Inlägg
5 december 2016
Trådstartare
#29
Hej igen!

Ikväll fick jag gjort en del med tryckrören med hjälp av min far. Har kapat till och passat in stora delar av kalla sidan samt kapat ur karossen under lyktorna så rören ska rymmas att passera.

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-1e743e95247867adbab889197e0e0fcd.jpg

Ska bygga nya övre fästen till kylaren så den kan vinklas bakåt som jag gjort på bilderna (modifierar nog de originalfästen jag monterat provisoriskt) , då kan tryckrören passera mellan kylaren och lyktorna utan att det tar i smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-ffa2d959fec493ca91f78acb214187ae.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-0744156938755bda223d79d1701cdb04.jpg

Har handkapat rören vilket inte är helt enkelt då det lätt blir lite snett... Ska skaffa mig en rörkap inför fortsättningen! Har lite inpassning samt finkapning kvar på kalla sidan innan jag ger mig på den varma. Får hjälp att TIG:a rören under veckan så ska försöka ha allt färdigkapat på onsdag!

Tanken är att bilen helst ska gå att starta senast måndag nästa vecka! Kommer bli tight men har det som mål i alla fall... wink
Senast redigerat av FAH (6 december 2016)

"Horsepower sells cars, torque wins races"

198 Inlägg
7 december 2016
Trådstartare
#30
Fick mig nån timme igår kväll med bilen, gjorde klart tryckrören på kalla sidan för svetsning. Blev rätt bra tillslut, fick en rörkap från Biltema i tidig julklapp av min far då det var halvsvårt och tog väldigt lång tid att kapa rören med rätt vinkel för hand... Blev mycket enklare med kapen! Tog tyvärr inga bilder på rören när de var "klara", ska få hjälp att svetsa ihop dem ikväll så kommer förhoppningsvis bilder när de är på plats!

Började även fundera och klura på varma sidan, var svårare där då turbon får lite udda vinkel när den är roterad.

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-49b3c61e75b2ad2e99d805335ca42129.jpg

Fick dock tips om ett tryckrör mellan IC och insug från en -98 Saab 9-5 som om jag har tur är väldigt nära det jag behöver! Får tag i ett sådant ikväll så hoppas att det ska lösa dragningen på ett bra sätt.

"Horsepower sells cars, torque wins races"

82 Inlägg
7 december 2016
#31
Tycker det är synd att du tar bort vatten icn.
Jag hade det på en av mina bilar . Detta hade då ett separat kylsystem med en elektrisk pump och kylare i fronten som var mycket effektiv!

Blir säkert bra iallafall!

prem lagd!

/Jesper

198 Inlägg
7 december 2016
Trådstartare
#32
Jeppiis skrev:
Tycker det är synd att du tar bort vatten icn.
Jag hade det på en av mina bilar . Detta hade då ett separat kylsystem med en elektrisk pump och kylare i fronten som var mycket effektiv!

Blir säkert bra iallafall!

prem lagd!

/Jesper

Hade gärna haft kvar den men det går inte att motivera då det är såpass mycket enklare att få bra kylning med en luft/luft smile Färre saker som kan strula också, pump t.ex! Om jag ska få bra kylning med vatten/luft måste jag gissningsvis byta själva IC:n samt pump och kylaren. Då är det billigare och bättre med en vanlig luft/luft istället! Har en bekant som byggde om sitt vatten/luft IC-system på sin Legacy Turbo med ny pump samt större kylare. Han fick problem med insugstempen under mappningen så han fick avbryta. Byggde luft/luft istället och fick betydligt lägre insugstemp vid samma laddtryck smile

Blir framförallt enklare att skruva samt som sagt färre komponenter som kan strula!

Tackar, kul att det uppskattas.

"Horsepower sells cars, torque wins races"

59 Inlägg
7 december 2016
#33
Jäklar vad du jobbar och bra blir det jue oxå, snart dags för premiär har du fixat nån kamerahållare för första incar filmen? wink


198 Inlägg
7 december 2016
Trådstartare
#34
Tack så mycket smile måste skynda lagom om jag ska ha bilen klar till mapping nästa fredag wink

Ska skaffa mig ett fäste till gopro eller liknande så man kan få några bra filmer smile är ju nästan ett måste! Finns faktiskt lite film på bilen från förra ägaren som körde tävling i februari:

https://youtu.be/cY_7GZvhqdI

https://youtu.be/LmycXJ7ZnhI

Har ikväll fått hjälp med svetsning av tryckrören, blev helt ok! Var svårsvetsat då materialet var lite förorenat bitvis smile

Provmonterade efter det blev klart och det passar riktigt bra! Är nöjd med resultatet smile ska montera IC:n med samma sorts gummikuddar som vanliga kylaren står på så den inte står direkt mot karossen, dock inte livsnödvändigt inför mappningen.

Här kommer lite bilder på hur det blev! Saknas några silikonslangar som jag inte hade tänkt mig behöva smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-18f4b927412622ff1dc65b26f5586e3a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-a44fb55a2acfe70b905ef14291a3c6de.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-4bbbd4d699511cd6cac3e162d76895bf.jpg

Som synes användes en del av Saab-tryckröret, passade perfekt wink insåg även att mina nya telefon tar riktigt bra bilder!

Hade tänkt göra rören utan skarvar mitt på men insåg att jag vill ha det utifall man kör in i nått så IC:n kan röra sig längs med bilen en aning utan att rören ska böjas! Därav att det är en skarv mitt på rören smile

Imorgon ska jag ta tag i avgasröret och svetsa dit v-bandsklammer så det blir smidigt att monter smile

"Horsepower sells cars, torque wins races"

198 Inlägg
14 december 2016
Trådstartare
#35
Hej!

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade något, mest för att jag inte tagit några bilder när jag varit i garaget tongue

Är i alla fall klar med det mesta så blir uppstart imorgon efter jobbet! Sen ska det varmköras och se så att inget läcker och sen oljebyte samt i med nya stift smile

Har en bild från igår då jag fick ett uttag för insugstempgivare samt dump svetsat i tryckrören.

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-b66932df9485790740e2e5285ab1529b.jpg

Har även en bild på v-bandsklammer på avgasröret just innan det blev svetsat... Är tyvärr allt jag har att komma med i bildväg wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-2b0d4eea4dc3841155e355b91debaac0.jpg

Har dock hänt mycket mer än bilderna vill visa, har haft bra hjälp från kompisar samt min far! Har bytt bränslepump, roterar och monterat turbon, monterat alla tryckrör samt kylaren i sin nya position. All el är dragen och Linket uppkopplat mot dator och allt verkar lira som det ska. Blir nog en lång kväll imorgon och en kort natt, lämnar Umeå ca kl 05:00 på fredag morgon!

Hoppas att allt funkar som det ska, kommer en liten uppdatering imorgon kväll om hur det gått smile
Senast redigerat av FAH (14 december 2016)

"Horsepower sells cars, torque wins races"

198 Inlägg
19 december 2016
Trådstartare
#36
Hej allihop!

Hade som sagt mappning i fredags, gick sådär... Hade massa strul med trasiga kontaktstycken i tanken som gjorde att pumpen inte gick samt att jag i slutet på torsdag kväll stod helt utan gnista! Klockan sprang iväg så jag fick tyvärr ställa in resan till Motornord.
När jag lämnade bilen på torsdag kväll såg den ut såhär:

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-886501a45527dfa08d599a2aaf360bb5.jpg

Hann klart med allt så det kändes bra, lite strul med passform på avgassystemet (kommer bygga ett nytt då det befintliga är så blästrat av grus, knappt någon plåt kvar).
Min förkylning jag dragits med (och fortfarande dras med) gjorde att jag var ledig fredagen och ändå tog mig en tur till Sundsvall för att hämta min Samsonas-dogbox big_smile

Vilade under helgen med lite isbanekörning med Outbacken och gav rallybilen ett nytt försök igår kväll.
Visade sig att MAF-kontakten och kontakten till tändförstärkaren är exakt likadan! Eftersom jag inte använder MAF:en längre hade jag råkat blanda ihop kontakterna... Kopplade in rätt kontakt och vips slog den igång big_smile lyckan var total smile

https://youtu.be/AAnFkLNoG2s

Varade dock inte lika länge som jag ville då röret som förser turbon med olja hade ett rätt stort hål i sig så den tömde 1 liter olja på golvet... Med andra ord lika bra att jag inte fick igång den och åkte till Sundsvall! smile

Nästa steg är A-besiktning på onsdag, ska göra nya stänkskydd som är större då det är nya regler för året. Tänkte även byta röret så att bilen går att köra, är enklare att lasta då! Måste lös med turbon igen för att kunna byta röret med det ska gå fort nu när den varit lös smile

Ny mappningstid i mitten på januari, vi jobbar vidare!
Senast redigerat av FAH (19 december 2016)

"Horsepower sells cars, torque wins races"

198 Inlägg
20 december 2016
Trådstartare
#37
Hej igen smile

Tog mig nån timme igår i garaget och bytte tryckledningen för oljan till turbon. För att få lös banjobulten ur blocket blev jag tvungen att plocka fästet till uppipen så det slutade med att jag rev lös turbo, avgassystem samt styrsevopump för att komma åt tongue Var ju lättskruvat i alla fall då allt varit löst wink
Hade strul med insugsröret under insuget, måste skaffa en ny slang mellan turbo och röret då den nuvarande är sprucken i kanten och väldigt svår att styra på.

Tog även en bild under huven med bilen i kördugligt skick! Har en del fix kvar och ska försöka tvätt upp så gott det går. Startade bilen och hade inga läckage den här gången, skönt smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-3a35e5f813dff7e9a4f9aae43ca61004.jpg

Fick hjälp av min far att göra stänkskydd, dem blir grymt stora enligt det nya reglementet! Får vara max 5 cm mellan nederkant stänkskydd och mark samt att dem ska sticka ut mellan 30-50 mm utanför skärmkanten och 100 mm innanför hjulhuset. Tog ingen bild då vi inte hann klart, fixar en bild ikväll då vi ska lasta bilen inför besiktningen imorgon smile Ska lägga en stund ikväll på att justera till mappen så den går att köra, går grymt fett för tillfället!

"Horsepower sells cars, torque wins races"

198 Inlägg
22 december 2016
Trådstartare
#38
Hejsan!

Hann klart med det mesta inför besiktningen igår. Hade lite klurigt att få bilen att gå på tomgång, jag och en kompis stog och kliade våra huvuden ett tag! Bilen startade och gick i ca 5-10 sekunder, sen började tomgångsmotorn försöka justera tomgången men bilen fick ingen soppa så den gick snålt och dog. Efter lite test fick vi den att gå efter att vi justerat upp hela bränslemappen samt lagt på lite mer soppa på kallstartspåslaget smile Nu går den men tomgången ligger rätt högt (ca 2000 rpm) även när den gått upp i temp. Hann inte kolla tändningens läge så gissar att den ligger lite fel så att tomgången blir för hög smile Är lite bökigt att strobea tändningen när man har separata tändspolar!

Åter till bestiktningen, gick bra, fick några anmärkningar men inget allvarligt smile Här kommer lite bilder från kvällen:

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-efb02f113ee51e1f964f7243a9f213e3.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-e4bdf318cf47bf0687db7c2b6e65cfbd.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-0cee2740e9158de05633a4e6fc4369a2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-242e5fc93e96c050c93e755e4ac0c655.jpg

Som synes finns det lite ytrost undertill, kommer slipa ner och lacka det under vintern är planen. Ser värre ut på bild än det är i verkligheten, har blivit blästrat under åren av stensprut smile

En av anmärkningarna var att hjullager höger fram var dåligt vilket var bra, hade aldrig upptäckt det annars! Båda bakre dämparna fuktar så kommer nog åka på att renovera alla dämpare (ska jag liks byta lager fram ska den dämparen lös också) innan jag åker nån tävling, hade tänkt köra den här vintersäsongen innan renovering men nu blir det nog inte så smile

Slutligen några bilder på bilen ute i mörkret:

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-6bbba74088b7a6bc893709cff38c2547.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/132/131325/131325-2492631a6a5fdcbad8377a5bed77cf75.jpg

Nu blir det ett litet juluppehåll i garaget, god jul alla smile

"Horsepower sells cars, torque wins races"

198 Inlägg
29 december 2016
Trådstartare
#39
Hej!

Har funderat lite av och till under julen hur jag ska göra med mappningen av bilen... Har två alternativ:

1. Göra klart det sista på bilen, åka till Motornord och mappa den på 98 med originalturbo och originallåda. Detta gör att jag har bäst chans att ha en färdig bil till första tävlingen i februari.

2. Byta till dogbox, byta utväxling i bakdiffen, köpa en större turbo (tänker Holset HX30 eller om jag känner mig rik en Borg Warner EFR 6258) med 34 mm restriktor, bygga om lite tryckrör samt avgasystem, byta till mina 810 cc spridare och åka till Motornord och mappa på E85. Innebär mer jobb och bilen kommer mest troligt inte vara klar till februari.

Fördelen med att mappa på E85 direkt är att jag slipper mappa ännu en gång när jag senare vill köra på E85, pengar som då kan läggas på en ny turbo...

Fördelen med att mappa den som den står är att jag får komma igång och köra och få mil i bilen.

Det smartaste ekonomiskt är självklart att ta alternativ 2 då jag slipper mappa två gånger... Men samtidigt är det viktigt att komma ut i skogen så fort som möjligt och få erfarenhet!

Detta blir en karamell att suga på tills efter nyår smile
Senast redigerat av FAH (29 december 2016)

"Horsepower sells cars, torque wins races"

You say Tomato. I say fuck you!!!
470 Inlägg
29 december 2016
#40
Söker du efter en kvalitetsbyggd bil som du vet är färdig, tror jag du kommer njuta mer av att vara klar med alternativ 2. Än att ha gjort alternativ 1 och vetskap om att bilen skall in i garaget ytterligare en gång för vidareutveckling. Hur lång tid beräknas alternativ 2 ta innan bilen är klar?

You say tomato
I say Fuck you!


Sök