3396
Sök

E36 dog o startar ej

56 Inlägg
2 oktober 2016
Trådstartare
Hej, var ute o körde nu mitt i natten när bilen helt plötsligt bara dog. Det började med att den saktade ner o de hände ingenting när ja tryckte på gasen, till slut stannade motorn.

Körde in till vägkanten o försökte starta men helt utan framgång. De första gångerna ja försökte starta så "hostade" den lite, nästan så motorn gick igång. Så ja antar att kedjan är hel?

Tänkte felsöka lite på plats innan jag ev. bogserar hem den. Hur kollar jag smidigast om den får fram soppa till spridarna? Det är alltså en 325 -93 med m50b25.
Senast redigerat av satsumas (2 oktober 2016)

Det sägs att lycka inte kan köpas för pengar, men de har aldrig kört BMW!

5 700 Inlägg
2 oktober 2016
Börja med att kolla säkringen till soppapumpen, varit med om det på E46a som hade stannat helt plötsligt när ägaren stod på tomgång vid vägkanten.

Antar du har soppa i tanken?

Prova starta motorn med startgas, startar den på startgas så är det bara soppan som saknas.

56 Inlägg
2 oktober 2016
Trådstartare
Har nu bogserat hem den dom 4 milen jag hade hem. Den går igång på startgas o dör direkt när man slutar spreya.. Skall felsökas imorgon med dator. Pumpen surrar inte när ja vrider på tändningen så de är väl den som gett upp, ev. pump relät.
Senast redigerat av satsumas (3 oktober 2016)

56 Inlägg
2 oktober 2016
Trådstartare
simlar skrev:
Börja med att kolla säkringen till soppapumpen, varit med om det på E46a som hade stannat helt plötsligt när ägaren stod på tomgång vid vägkanten.

Antar du har soppa i tanken?

Prova starta motorn med startgas, startar den på startgas så är det bara soppan som saknas.

50L i tanken. Ja soppan är ju garanterat det som felar. Så vitt jag kan se så är säkringen hel!

56 Inlägg
3 oktober 2016
Trådstartare
Tänkte prova med o koppla förbi relät för o utesluta att det inte är relät som är trasigt. Nu har ja inte kollat hur det ser ut, nån som vet hur många stift de är? Vilka är det man kopplar mellan för att man ska få pumpen o gå?

Sök