Jag vet inte riktigt vad som hände.. Jag köpte min första bil när jag var 17, en Saab 9-5 2.0t Linear. Nu står jag här, fullt med Saabar i hela garaget och jag förstår inte hur de kom hit, den ena snabbare än den andra... Jag... Visa mer
Tack så hemskt mycket!! Jätteroligt att höra att jag inte förstört bilen
Tror det kommer bli sjukt snyggt i svart bil! Rätt roligt för såg en med samma bygge dock i silver och tyckte de såg hemskt ut och de visar hur färgkänsligt saab 9-5 är
Tror det kommer bli sjukt snyggt i svart bil! Rätt roligt för såg en med samma bygge dock i silver och tyckte de såg hemskt ut och de visar hur färgkänsligt saab 9-5 är
Tack och skönt att höra!! Ja jag har märkt att de byter form i olika färger så jag kan förstå att det inte passar i några kulörer Dock beror det även på hur man gör vid sammanfogandet. Jag kapade ju 9-3 delen på mitten så jag fick rätt bredd, såg en bild från Instagram där det också ser hemskt ut. Det är troligen för att man har behållit original bredden på 9-3 delen och bara satt ihop det.
Tack och skönt att höra!! Ja jag har märkt att de byter form i olika färger så jag kan förstå att det inte passar i några kulörer Dock beror det även på hur man gör vid sammanfogandet. Jag kapade ju 9-3 delen på mitten så jag fick rätt bredd, såg en bild från Instagram där det också ser hemskt ut. Det är troligen för att man har behållit original bredden på 9-3 delen och bara satt ihop det. https://www1.garaget.org/gallery/images/199/198584/198584-476da1761bc470252ad5c6d4620304f6.jpg
Fyfan va fel de såg ut där Dock snyggt med den färgen!
Här finns en i silver, dock inte aerofront. Tyckte inte alls de passade medans med svart var de snyggt!
Jag gillar hanns ide men tycker som du, det passar inte riktigt. Det kanske skulle bli bättre om han hade svarta lister och markerade dimljusen på något sätt... Glad att min ser annorlunda ut
Nu är det dålig fart på det här stället!! Jag har inte hunnit med något meck alls med bilen sen senast Har firat min mor och min syster samt firat 4år med min underbara flickvän
Det resulterar ju dock i en ganska händelselös projekttråd. Igår bytte jag Bromsvätska, k-stag och Sommardäck på morsans 9-3a. Bromsvätskan såg ut som "rom och kola" när den kom ut! Fyy fan!!
Utöver det så planeras det fyrhjulsinställning på torsdag och lackering börjars på fredag
Annars får jag önska trevlig vecka och hoppas det kommer lite roliga uppdateringar till helgen
Idag kommer en fråga till er som följer och läser denna tråd Tack förresten för att ni gör det!!
Jag och min polare har införskaffat oss ytterligare ett problembarn till samlingen, en Saab 900 från 1989. Det är endast en rullande kaross med Volvo bakaxel och kardantunnel i Bilen i sig har gått på strippen tidigare och vart en riktig blick fångare! Finns här på Garaget.
Vi tänker under lång och utdragen tid bygga ordentlig race bil utav denna. Allt som krävs för att kunna köra långlopp och drifting.
Frågan lyder: Ska jag uppdatera här i denna projekttråd hur det går och när vi väl har gjort något nämnvärt, eller ska jag göra en egen separat projekttråd åt den?
Sug på den ni!!
Vi har iallafall valt att döpa honom till Shrek! Och här är de bilder som finns på honom
Jag tycker att du ska köra den som en egen projekttråd. grymt bygge :-)
Senast redigerat av vw_audi (19 april 2018)
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Ja men då lutar det helt enkelt åt en till tråd Ska höra vad min polare tycker också.
Motor är iallafall bestämd, det blir något som vi bara har haft liggandes i garaget en längre tid. Det kommer väl kanske inte bli något effektmonster men mer än lagom ska vi nog kunna ordna Allt beror på typ av växellåda som ska användas.. Ledtråden är att motorn är i grunden utvecklad utav Lotus
Var förbi och kollade framgången på bilen Bilen stod utanför runt ett hörn och jag stod och tänkte på vad fan det var för bil, tills jag såg att det var min
Fronten blir förbannat bra!! Så kul att se hur det kan bli när någon som vet vad dem gör gör det istället
Fick även frågan om jag ville ha en gammal golfbil som stod och tog plats, så gissa vad jag ska göra imorgon
Hej hopp!! Saaben är fortfarande hos lackeraren så det pysslas med annat undertiden Jag har gett mig på golfbilen och ska fan få igång den
Jag mätte på batterierna och dödsförklarade dem snabbt... Ett par mätte 0,07V och ett 5,2V. Tokslut. Sedan kom jag på att det är ju inte 12v batterier som sitter där, utan 6v. Typiskt jänkare
Jag kollade på "svaret på alla frågor" (internet) och hittade en video på hur man renoverar gamla blybatterier. Efter det vart det en vända till "Hälsokraft", Ica och biltema
Jag började med att hälla ut batterivattnet, det var riktigt äckligt och skitigt! Sedan blanda en burk bikarbonat i en dunk destillerat vatten, hälla i batteriet, titta på när det bubblade och fräste Skaka runt i 30 sekunder och sedan hälla ut. Efter det blandade jag ett halvt kilo Epsom salt och en dunk destillerat vatten och hällde i batteriet
Direkt efter detta visade multimetern 3V istället för 0, succé!!!!!
Sedan ställde jag de på laddning och idag ska jag se hur det gick! Om det fungerar så ska jag "renovera" alla batterierna
Någon som gjort detta innan?? Eller har något innanför pannbenet som kan säga om det fungerar eller att jag är helt ute och cyklar