3100
Sök

Köpråd pigg sedan som inte går sönder så ofta

Evildan
18 november 2016
#281
LOL !!

Har du en trasig BMW så varför inte köpa en till.

Forummoderator
18 164 Inlägg
18 november 2016
#282
Evildan skrev:
LOL !!

Har du en trasig BMW så varför inte köpa en till.

Evil har en poäng där. Segt och börja med att byta saker. Dessutom har JML rätt i att man byter resten av plasten med. Vi gjorde inte det och ett par veckor senare var det kylarens tur...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Ubåtsingenjör
7 348 Inlägg
18 november 2016
#283
Evildan skrev:
LOL !!

Har du en trasig BMW så varför inte köpa en till.

allt handlar ju om priset på bilen smile är den billig så kan man stå ut med att behöva byta tex plasten i kylsystemet


Forummoderator
18 164 Inlägg
18 november 2016
#284
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:
LOL !!

Har du en trasig BMW så varför inte köpa en till.

allt handlar ju om priset på bilen smile är den billig så kan man stå ut med att behöva byta tex plasten i kylsystemet

Nej. För 5-7 lappar om bilen är fin. En varningens flagg dock: Om kylaren börjat läcka så kan den ha blivit obehagligt varm i maskin. Med allt vad detta innebär. De gillar inte kok.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
18 november 2016
#285
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:
LOL !!

Har du en trasig BMW så varför inte köpa en till.

allt handlar ju om priset på bilen smile är den billig så kan man stå ut med att behöva byta tex plasten i kylsystemet

Nej, det handlar om köparens förmåga att felsöka så att det där släta betonggolvet inte behövs för kokar dom där är det i regel behövligt.

Ubåtsingenjör
7 348 Inlägg
18 november 2016
#286
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:
LOL !!

Har du en trasig BMW så varför inte köpa en till.

allt handlar ju om priset på bilen smile är den billig så kan man stå ut med att behöva byta tex plasten i kylsystemet

Nej, det handlar om köparens förmåga att felsöka så att det där släta betonggolvet inte behövs för kokar dom där är det i regel behövligt.

Nej nu tänker du på m20 igen... m52 är långt ifrån så känslig


Forummoderator
9 299 Inlägg
18 november 2016
#287
Men seriöst nu.... Återigen köper folk utan äganderätt till plånboken bil åt någon annan.

Jag skulle i Pandans läge definitivt titta på en bil som enligt statistiken håller bättre, är billigare att äga och som fungerar som en säker bruksis för det närmaste året. Säker både vad gäller säkerhet och hållbarhet. Laga Bimmern, ös iväg den och köp en flaska champagne. Svälj stoltheten. Köp något vettigt. Ett 15-20 år gammalt lik med fel är väl fan inget att satsa på?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Evildan
18 november 2016
#288
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:

allt handlar ju om priset på bilen smile är den billig så kan man stå ut med att behöva byta tex plasten i kylsystemet

Nej, det handlar om köparens förmåga att felsöka så att det där släta betonggolvet inte behövs för kokar dom där är det i regel behövligt.

Nej nu tänker du på m20 igen... m52 är långt ifrån så känslig

Toppen blir inte skev på en m52 om den körts att torrkoka?

m20 är ju känsligare än en BMW-ägare som får klara fakta slängda i ansiktet gällande tillförlitlighet! Dvs den tål lika lite stryk som en dq200.

Forummoderator
18 164 Inlägg
18 november 2016
#289
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:

allt handlar ju om priset på bilen smile är den billig så kan man stå ut med att behöva byta tex plasten i kylsystemet

Nej, det handlar om köparens förmåga att felsöka så att det där släta betonggolvet inte behövs för kokar dom där är det i regel behövligt.

Nej nu tänker du på m20 igen... m52 är långt ifrån så känslig

Vår 523 -99 såldes pga toppen gick. Nä, TS ska köpa en sådan och köra skiten ur den i 3-4 dagar sen köper han aldrig en BMW igen :-)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Ubåtsingenjör
7 348 Inlägg
18 november 2016
#290
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:

Nej, det handlar om köparens förmåga att felsöka så att det där släta betonggolvet inte behövs för kokar dom där är det i regel behövligt.

Nej nu tänker du på m20 igen... m52 är långt ifrån så känslig

Toppen blir inte skev på en m52 om den körts att torrkoka?

m20 är ju känsligare än en BMW-ägare som får klara fakta slängda i ansiktet gällande tillförlitlighet! Dvs den tål lika lite stryk som en dq200.

Självklart kommer du få en krokig topp om du kör en längre stund med kokande motor, men vem är så dum så att man gör det ? Ser man att tempen sticker iväg så borde man rimligtvis stanna ?


Forummoderator
18 164 Inlägg
18 november 2016
#291
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:

Nej nu tänker du på m20 igen... m52 är långt ifrån så känslig

Toppen blir inte skev på en m52 om den körts att torrkoka?

m20 är ju känsligare än en BMW-ägare som får klara fakta slängda i ansiktet gällande tillförlitlighet! Dvs den tål lika lite stryk som en dq200.

Självklart kommer du få en krokig topp om du kör en längre stund med kokande motor, men vem är så dum så att man gör det ? Ser man att tempen sticker iväg så borde man rimligtvis stanna ?

Om man måste kolla på temp-mätare var 5:e minut i en bil för den inte ska koka så bör man köpa en annan kälke.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
18 november 2016
#292
CHEEVA skrev:
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:

Nej nu tänker du på m20 igen... m52 är långt ifrån så känslig

Toppen blir inte skev på en m52 om den körts att torrkoka?

m20 är ju känsligare än en BMW-ägare som får klara fakta slängda i ansiktet gällande tillförlitlighet! Dvs den tål lika lite stryk som en dq200.

Självklart kommer du få en krokig topp om du kör en längre stund med kokande motor, men vem är så dum så att man gör det ? Ser man att tempen sticker iväg så borde man rimligtvis stanna ?

Aha, så topplocket kan alltså bli skevt på m50/m52. Tack.

Vem kör runt med en läckande kylare är frågan.
Svaret är uppenbart med tanke på vad TS skrev: En BMW-ägare.

Näe TS köp inget reparationsobjekt som transportlösning, medans ditt nuvarande dito blir reparerat, utan köp en bil som fungerar även om några veckor är mitt upprepade råd. Köp vad din budget och kunskap klarar av, ta dig inte vatten över huvudet igen.

Ubåtsingenjör
7 348 Inlägg
18 november 2016
#293
Ja mitt råd lyder i varje fall, köp vad fan som helst så länge du inte köper en hyundai
Skiten går sönder och och komforten är sämre än en kamelrygg

trodde det skulle va driftsäkert, men fan heller


Forummoderator
9 299 Inlägg
18 november 2016
#294
Faktum kvarstår oavsett vem som drabbats av evangelistisk hybris, att det vore rimligt att anta att det är en viss risk att köpa en bil som är defekt när man redan äger en bil som är defekt, särskilt när man själv inte riktigt vet vad som är fel eller hur man ska rektifiera dessa fel. Oavsett märke. Säg gärna att jag har fel för det kostar inget det heller. TS får helt enkelt skaffa sig en egen uppfattning kring frågan så kan vissa av oss bara hoppas att han är klok för sin egen ekonomis skull.

Och för tredje gången: det är som sagt inte min plånbok, och ändå så råder jag alla som frågar mig om bilköp att göra statistiskt bevisat pålitliga inköp. För övrigt en statistik som inkluderar TS i just denna tråd fast hans BMW kanske ännu inte är loggförd med tanke på väntetiden på i runda slängar två månader.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Evildan
18 november 2016
#295
CHEEVA skrev:
Ja mitt råd lyder i varje fall, köp vad fan som helst så länge du inte köper en hyundai
Skiten går sönder och och komforten är sämre än en kamelrygg

trodde det skulle va driftsäkert, men fan heller

Köper man en 20-25000 kronors-BMW via telefon (utgår från det då du inte upptäckte att du sitter illa förrän efter köpet) från en bilhandlare så är den tiptop och inget skulle kunna hända några veckor efter köpet?
Jag vill tvärtemot påstå att i10 i regel är fruktansvärt driftsäkra vilket även statistiken talar för.

Forummoderator
9 299 Inlägg
18 november 2016
#296
JohnMayLives skrev:
TS har ju själv förklarat att han "gillar" BMW, o själv kommit dragandes med förslag o då på andra BMW, det är bara att gilla det, ingen mening att försöka "frälsa" honom igen trots otaliga mindre lyckade försök som redan gjorts? Jag har ägt "ett antal" billiga "10000-20000 kronors BMW" som körts hårt, ingen har krånglat, bara vanlig service i praktiken. De flesta med långt över 30000 mil på mätaren, hur många riktiga får vi aldrig reda på. Att en sketen gammal 325i -93 med knappt 40000 mil på mätaren kör ifrån nyare svensktillverkade turbo-bilar var mycket förvånande, både för mig o personerna i de andra bilarna. Där snackar vi brett smajl i mitt fall (glädje,lycka) och en stor besvikelse hos den andre.

Jag tänker inte tjafsa mer med dig faktiskt för du är inte värd den lilla tid det tar, men just precis här slår du så att säga spiken i din egen kista. Du nämner "frälsa". Jag pysslar med att "avråda". Frälsandet får andra stå för. Jag avråder från att skaffa sig utgifter som efter att det skrapats på ytan visat sig vara i överkant. Jag tycker då det är rimligt att avråda från fullkomliga stolleprov. Men å andra sidan så är det ju inte mina pengar så jag borde väl inte bry mig om tredje part. Uppenbarligen är det några som nämligen inte gör det.

Så. Vi är klara här.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 261 Inlägg
18 november 2016
Trådstartare
#297
Hej grabbar!  Är det en dålig ide att skaffa en nyss besiktad 523 från 2000 alltså? sve såld. Tror nog jag skulle behöva byta kylaren säkert.  Ägaren skulle åka hit troligtvis men har inte fått nån svar på några timmar. Men byta lite grejer i kyl systemet tex kylare-vattenpump-termostat. Sen finns ju inga mer alvarliga grejer som kan jävlas me just den bilen? har man nya grejer under huven så borde inget koka eller hur?

kanske nån abs/givar strul i framtiden eller nåt men inget som stör själva körningen hoppas jag. och yes troligtvis så får ja den för runt 10k. tycker det är inga pengar alls för det man får. Visst skavanker och rost men vem bryr sig.

Evildan
18 november 2016
#298
panda666 skrev:
Hej grabbar!  Är det en dålig ide att skaffa en nyss besiktad 523 från 2000 alltså? sve såld. Tror nog jag skulle behöva byta kylaren säkert.  Ägaren skulle åka hit troligtvis men har inte fått nån svar på några timmar. Men byta lite grejer i kyl systemet tex kylare-vattenpump-termostat. Sen finns ju inga mer alvarliga grejer som kan jävlas me just den bilen? har man nya grejer under huven så borde inget koka eller hur?

kanske nån abs/givar strul i framtiden eller nåt men inget som stör själva körningen hoppas jag. och yes troligtvis så får ja den för runt 10k. tycker det är inga pengar alls för det man får. Visst skavanker och rost men vem bryr sig.

Klart du ska köpa den! Vad kan gå fel?

Strular något ber du forums-Jesus åka från Alby upp till dig och lägga handen på huven, låter ögonen rulla upp under pannbenet medans han talar i tungor,  löser sig säkert felet och inte kostar det ens pengar.
Lycka till nu Pandan med allt och framförallt med dina spännande bilköparfunderingar.

4 261 Inlägg
18 november 2016
Trådstartare
#299
Så nyare bilar går sönder också när som helst, vad spelar det för roll^^^? det är inte som att en gammal e39 kommer rasa ihjäl efter 1 vecka. Men troligtvis så kommer shit gå sönder. inte som att f10 var så jäkla pålitlig, rasa efter 5 månader^^ april till sep-oktober^^ Ska va manuellt och bakhjulsdrift, Bmw-lexus-merca- har ja missat nått mer märke?

4 261 Inlägg
18 november 2016
Trådstartare
#300
Evildan skrev:
panda666 skrev:
Hej grabbar!  Är det en dålig ide att skaffa en nyss besiktad 523 från 2000 alltså? sve såld. Tror nog jag skulle behöva byta kylaren säkert.  Ägaren skulle åka hit troligtvis men har inte fått nån svar på några timmar. Men byta lite grejer i kyl systemet tex kylare-vattenpump-termostat. Sen finns ju inga mer alvarliga grejer som kan jävlas me just den bilen? har man nya grejer under huven så borde inget koka eller hur?

kanske nån abs/givar strul i framtiden eller nåt men inget som stör själva körningen hoppas jag. och yes troligtvis så får ja den för runt 10k. tycker det är inga pengar alls för det man får. Visst skavanker och rost men vem bryr sig.

Klart du ska köpa den! Vad kan gå fel?

Strular något ber du forums-Jesus åka från Alby upp till dig och lägga handen på huven, låter ögonen rulla upp under pannbenet medans han talar i tungor,  löser sig säkert felet och inte kostar det ens pengar.
Lycka till nu Pandan med allt och framförallt med dina spännande bilköparfunderingar.

haha ja blir galen, fan ska man skaffa då^^?  allt pajar ju förr eller senare.  ge mig ditt bästa tips på manuel och bakhjuls drift för max 40k


Sök