Rquired skrev:panda666 skrev:Kul o se dig här;Jag säger inte på nått vis alls att det är någons fel, det är absolut ingens fel här, jag skyller inte på nån alls faktiskt, inte ert fel att bilfan pajade:)
absolut inte ditt fel att ja köpte dieseln heller Rquired. Vi snackade om 523 men bestämde mig för dieseln eftersom den skulle vara snål samt ja skulle trimma den i framtiden, skyller absolut inget på dig eller nån annan. det vart helt mitt egna beslut. Givetvis tar jag allas fina råd och tips så gott det går men i slutändan kan man inte skylla på nån för vad man köpt och råkat illa för^^ Men just nu kollar ja på lite bilar men känns svårt att välja nått. dom flesta vill ha guld för sina gamla skit bilar.
Tack, men min kommentar var inte heller riktad mot dig. Jag vände mig till de som antydde att en BMW rekommenderas av personer utan samvete som ljuger eller medvetet undanhåller information. Om något sedan går fel rycker de på axlarna och kommer med ursäkter, jag upplever inte att det var så vårt samtal om en BMW F10 gick till.
Men oavsett hade jag ryckt tag i BMW för jag tror inte på att det inte finns en enda lucka tillgänglig, utan det är viljan som saknas. Om man ignorerar dig och gör sig svårtillgänglig kanske man slipper ta tag i en obekväm fråga? Jag tror att du behöver gå hårt åt dem för att de ens ska komma på tanken att åtgärda problemet på egen bekostnad, eftersom garantier och andra åtaganden har upphört. Kundservice och ansvar är inte längre honnörsord i samhället och BMW Sverige är inte ett undantag.
Men nu har du väntat snällt och levt med en trasig bil ett bra tag, med hopp om att allt löser sig så fort de har tid att ta emot dig. Jag är rädd att du kan ha väntat förgäves, ring istället och visa att du inte är beredd att släppa det här. Ett annat alternativ är att skicka ett ilsket mejl till Tyskland och fråga om det är den här upplevelsen de vill att BMW ska stå för, eller så kan du hjälpa kvällstidningarna att fylla dagens kvot av rubriker genom att erbjuda dem samma frågeställning.
Tack du med, glad att det inte blev nån missförstånd, gillar att få råd av dig, har faktiskt fått flera bra råd från folk i denna tråd så uppskattar allas svar.
Kommer att lämna in bilen på måndag och tvinga dom att kolla på den så fort som fan om ja köper andra bilen imorn, då kan bmw kolla på f10an fortare. Tror du inte jag kan få nån goodwill? åtminstone 50%? Det blir felsökning på några minuter såklart och domen kommer väl snart efter, dom kommer väl bestämma sig . Men vad är chansen att dom ber mig dra åt skogen? Det är inte mitt fel att backen paja? kanske skulle va mitt fel om nån annan växel paja/kan bero på man har kört som ett svin. Men backen? hur kan man paja backen? Finns väl folk som har fått goodwill på rasad turbo eller kedja? Men om backen är ett fabrikats fel då borde ja väl få nått. Ser på skroten/bildelsbasen där den fylls av manuella lådor då och då, vissa står det renoverad och vissa inte, antar att flera f10 har drabbats av detta skit.
Vad tror ni ja har för chanser?
0
0
0
0