Sommaren har gått och snart hösten också, bilen är fortfarande inte provkörd på gatan.
Men jag har gjort hela elsystemet och startat upp motorn. Tyvärr hade motor renoverar strulat till det lite då han monterat fel delar i motorn. Där sitter rullvippor i motorn och då skall man ha härdade stötstänger här satt vanliga stänger. Upptäckte detta felet av en ren tillfällighet när jag tog av en ventilkåpa.
När jag väl fick igång motorn med det nya "Sniper" insprutet och skulle ha ner motorn på tomgång så ville hela motorn vibrera.
Då visade det sig att man monterat fel vibrationsdämpare så där blev obalans i motorn.
Nu är alla felaktiga delar utbytt och motorn är uppstartade igen och den går bra.
Motorrenoveraren beklagade att det blivit fel och han har bytt ut dom felaktiga delarna.
Problemet är nu att jag tappat 6veckor där bilen skulle testats. Under dom här veckorna har jag förberett alla skivor till inreningen.
Elsystemet är 2st Awimex enheter en box har 8ingångar och 8 utgångar relälöst och säkringslöst system. Man programmerar allt med en lapptopp där man ställer in strömvärde m.m
Gjorde en 3D printad ram och monterade i plexiglas blev lite LED belysning också
Så här ser programmeringen ut licens till detta medföljer Awimex delarna
Gjorde skivor i massonit till inredningen
För att designa klädseln hängde jag på byggplast som jag ritade på
Här är ett förslag till design
Gjorde samma med dörrsidorna
Motorn är nu uppstartade och klar det som återstår är att fylla AC:n och se så allt är tätt. Därefter skall instrumentbräda och skärmar monteras