Uppdaterad 2019 01 02 med ny info
Bilen ifråga är en väldigt väl utrustad V50 D2 classic. Den har ABL ljus, en klädsel jag aldrig sett förut, inbyggda barnkuddar i baksätena, elstolar på båda sidor fram, navigator, keyless. Ja listan bara går vidare. Gillar bilen mer och mer för varje sak som blir omgjord på den.
Inför 2019Nya fälgar blir de! 20" Volvo 6-Double Spoke Tech Black Matt. Är man först med dessa på Volvo V50 ?
Blev äntligen coilovers och camber kit också.
Velar om jag ska plocka av folieringen också inför kommande säsongen.
Sammanfattning inför 2017Bilen var tänkt som en ren "Svensson" bil när jag började leta efter den, men de blev man ju klok på rätt fort hur kul de var xD
Så fokus riktades snabbt på ett unikt bygge inför sommarens många träffar. Jag ville ha något som jag inte sett hos någon annan V50 i närheten. Precis som med min Skyline så började man tänka på små diskreta detaljer, men de precis som med Skylinen spårade ut.
Så listan för vad som planeras för 2017 är följandeAkrapovic 4,5" slutrör med Focus RS MKII stuk Ordern blev splittrad, har ett rör hemma, det andra är på väg.
Bakre kjol med hål för dubbla blås väntar på lackering den 17/2
Brock B33 18x8" Ska köpa en ny fälg pga skada. Ej beställd
Bygga dubbla rör bak Ej påbörjat
CSR ögonlock Inpassad och väntar på lackering den 17/2
DSX customs grill Klart
ERST frontläpp Inpassad och väntar på lackering den 17/2
JDM hjulmuttrar Klart
Kolfiberspegelkåpor Väntar på leverans
Kolfibervinge Väntar på leverans
Lacka dörrhandtagen Klart
Lacka vattenfall Klart
Lila LED i innerbelysningen, fötter och tak Klart
Plocka bort galler för intercooler Görs i samband med montering av frontläpp
Stänkskydd väntar på lackering den 17/2
Sänkning 35-40mm Ej beställt
Tona 95% B-stolpe och bakåt Klart
Finns det tid efter denna listan så ska de byggas baklampor med inspiration från V60 och kanske angel eyes.
Då börjar vi! Redan innan jag hämtade bilen fick jag hem en ny bak kjolspoiler från en bil som gått 225 mil med plats för två slutrör. Kan verkligen lova att den ser ut som om den var sprillan ny! Och sen blev de en Seat Cupra läpp också.
Blev även beställt en hel hög med T10 LED i lila till interiören.
Nu sedan jag fått hem bilen har de beställts kolfiber till dörrhandtagen fram, kolfibervinge "a la special" och cupra läppen har redan blivit utbytt för att istället köra med en lite tuffare och extremt sällsynt frontläpp. Kommer mer info på den biten när jag vet att allt är klart där
De blir inte Heico kan jag tillägga!
Blir dock Heico grill!
Bilen köptes med 17" spider fälgar som kommer agera vinterfälgar nästa år. Sommarfälgarna kommer vara dom från min V70, Brock B33 18x8".
Klädseln är väldigt tuff! Svart och vit med brandgula sömmar.
Lär väl trilla in lite delar här dom kommande veckorna så de kommer uppdateringar löpande!
Nästa blir till helgen då jag sak vaxa och gosa lite med bilen.
Ha de gott!