tänkte ta och presentera mig lite snabbt. Jag heter Robin Bengtsson och bor i växjö. har alltid gillat bilar och speciellt äldre BMW. Så tänkte att jag skulle ta och lägga upp ett projekt av min Bmw 2002Tii som jag precis köpt och tänkt fixa till. det är ett långtids projekt så kommer att ta tid. men ska försöka uppdatera såfort jag är där och donar!
Här har vi utgångsobjektet! ett stycke BMW 2002Tii från 1973. när jag köpte den hade den stått i en lada sen 1992. och inte varit besiktad sen 1987. (finns att göra hehe)
såhär såg den ut när den kommit ut ur ladan för första gången på många år!
efter en stunds bökande kom den upp på bilsläpet!
Och till slut var den hemma i garaget i växjö! ska putsa av den lite idag och planera vad det är som behövs fixas/köpas. inredningen är riktigt ful och äcklig så den kommer behövas bytas ut. även växellåda samt grenrör saknas.
idag händet det inte så värst mycket i garaget, har börjat riva lite inuti samt att jag tog och torkade av bilen. blev lite bättre än innan iaf! motorutrymmet är förvånansvärt fint, men fick ingen bra bild på de. noterade även att det sitter fina bilstein dämpare på i fram
ska försöka hissa upp den i början på veckan och se över golvet
Fått lite gjort idag! Rivit ur det mesta av inredningen och kollat över golvet. Hittat 2st hål i golvet under baksätet vid bakvagnsinfästningen. Ska ta bort all asfaltsmatta och se om det finns mer, syns att den varit Inka-Orange med haha.
Har inte hunnit fixa så mycket med bilen, men har nästan fått bort all asfaltsmatta, även köpt 2kvm silentcoat till att ersätta asfaltsmattan med. Här näst står det svets på schemat. Finns lite rost i golvet och i hjulshus, men inget överdrivet!
Fått lite gjort idag! Rivit ur det mesta av inredningen och kollat över golvet. Hittat 2st hål i golvet under baksätet vid bakvagnsinfästningen. Ska ta bort all asfaltsmatta och se om det finns mer, syns att den varit Inka-Orange med haha.
Var ett tag sen sist nu, jobbat väldigt mycket. Men iaf haft tid att hämta ett par Recaro stolar, en är väldigt nergången då råttorna käkat på den. Och den andra är i superskick! gav inte mycket så var helt klart värt det. Kommer nog göra sig bra i bilen !