Uppdatering:
Pratade med säljaren som sagt 4/1 och han skulle ta sitt ansvar, lovade han. Steget skulle returneras och betala tillbaka köpesumman till bankkonto. Dagen efter detta samtal så har han gjort sig oanträffbar, svarar inte i mobil (varken han eller hans tjej, har hennes nummer också), hemtelenummer går tydligen till studentlägenhet i Länsmansgården Göteborg, där förövrigt flickvännen är skriven enligt Hitta.se och Eniro. SMS och E-post likadant.
Han ljög nog i princip om allt, jävla idioten (ursäkta språket).
Nåväl, jag har kontakt med Blockets abuseavdelning och de har loggat ip-nummer mm, har hans kontonummer i SEB, spelat in mobilsvar (tyvärr inte senaste samtal med han), har fixat samtalslängd och exakt tid på alla samtal, har beställt papper från min bank för överföringen till hans konto (går att jämföra med teletiden, var i samtal med han samtidigt).
När samtliga dokument har kommit så kommer jag att kontakta polisen för att anmäla bedrägeri mot han, enligt önskemål från Blocket abuseavdelning. Det leder nog förmodligen ingenstans och mina pengar lär jag förlorat, men han kommer iaf att för alltid ha kvar misstanke om bedrägeri i polisens rullor.
Viktigast av allt, köp
EJ varor av denna personen:
Flickvännen vet jag inte hur mycket hon är insyltad men jag har flera SMS och samtal mot hennes nummer som inte besvarats. Väljer att inte gå ut publikt med hennes namn, pm:a för namn och telefonnummer om ni önskar.
I fortsättningen kommer jag alltid använd tjänster typ Internetgiro för köp, tråkigt men sant att det är fan omöjligt att lita på människan.