Jag skulle i ditt ställe, innan du beställer delar, kolla om det verkligen är något som behöver bytas.
Kanske räcker med en smörjning/uppmjukning.
Varje gång = höst och vår - när jag skiftar hjul kollar jag att beläggen och glidpinnarna är rörliga.
Är de inte det så demonterar jag beläggen och drar några tag med en fil för att avlägsna oxiden(rosten) samt smörjer helt lätt med aluminiumpasta - INTE KOPPAPASTA.
Som skrivits redan ovan så är det ovanligt med bromsproblem fram om bilen används regelbundet.
En god regel är att, med stillastående bil, trampa så hårt du förmår på bromspedalen några gånger varje dag för att motionera bromsarna(rörligheten i oken samt rörligheten i glidpinnarna).
Vill berätta att på en MB E-klass bytte jag under 37.500 mil och 7 år aldrig bromsdetaljer fram, men bak såväl skivor som belägg varje höst.
Slutligen vill jag ge dig ett råd.
Byt inte bort din bil bit för bit.
Kortsiktigt att köpa piratdelar.
Auktoriserade reservdelshandlaren vet med stöd av ditt VIN/chnr vilka delar din bil ska ha för bästa driftsäkerhet och effektiva bromsar.
Den dag du inte kan stanna p g a lågprisdelar kommer du att ångra dig.
Däck och bromsdelar ska man inte pruta på.