PANHARDSTAGS-BYTE till justerbart! - SEP 2016
När bilen är höjd räcker inte panhardstaget till, så hjulaxeln flyttas något mot förarsidan eftersom panhardstaget står diagonalt mellan hjulaxel o ram. Lite rivning då...
Det var inte helt enkelt att vare sig komma åt eller ens få grepp om muttern där uppe...
Ibland behöver jag hjälp så klart...
...skulle givetvis ha lossat hasplåten på en gång... men nu så...
Lite brytning behövdes för att få dit nya staget med hjulaxeln centrerad under ramen...
NU SÅ... paralella linjer till slut, skonar vibrationer har jag förstått...
RATTEN FICK TUPP-JUCK efter montaget... men enkelt fixat då styrarmen/draglinken var justerbar.
Bara att vrida den lite längre, så fick jag till ratten rak!
HJULINSTÄLLNING på det...
Däckfirma fick göra en koll för att jag ville ha ngt att utgå ifrån. Fick tipset att skriva ner detta mått, så kan jag justera själv efter ytterligare ändringar eller ras av styrstag i skogen.
(har ett HD STAG i skuffen så jag är beredd)
DÅ SITTER ALLT PÅ PLATS IGEN & DEN KÄNNS JÄTTEFIN UTAN VIBRATIONER!
Givetvis målade jag allt jag kom åt innan allt sattes tillbaka...