Så blev det då äntligen dags för besök hos SFRO.

Gav mig iväg på morgonen strax efter 06:00 med riktning mot Västerås och SFROs Gustaf Ridderstolpe.
35 mil enkel väg.
Hade lånat en biltrailer och en dragbil av en bekant (min egen bil har tyvärr usel dragvikt på B körkort).
Efter att ha kört cirka 16-17 mil råkade jag slå i ett potthåll i vägen och dryga halvminuten senare så var punkteringen på höger framhjul ett faktum.

Modern bil utan reservhjul...

Ja dra picken i gruset!

Kom ganska snabbt fram till att jag måste få tag i en däckverkstad, men dom jag ringde till hänvisade till bärgningsbil...
Sagt och gjort... Efter några samtal så var bärgningsbilen på väg och innan den hade kommit fram hade jag konstaterat att det var framfjädern som hade gått av och penetrerat ett hål i däcket.

Jag kände hur paniken började komma över mig. Klockan gick ju och jag skulle ju vara framme till klockan 11 enligt vår överenskommelse. Och den här bilen kommer ju inte att vara körbar ens med ett nytt däck.
Slutade med att jag lastade av Kadetten från trailern och gav mig iväg i den... Ja nöden har ju ingen lag sägs det.
Värsta stresskörningen blev det. Flertalet vägarbeten med vägvakter och lång köbildning som följd. Suck!
Sista biten på E18 gick i 150-160 km/h.
Jag satt ju på helspänn och lyssnade efter missljud från bilstackarn. Man förstorar upp alla ljud och alla dofter. Ett tag tyckte jag att det luktade hypoidolja... Men det var ren inbillning...

Kom fram till Ridderstolpe 1 timme för sent...men han hade att göra med en annan bil... Så det var ingen fara. Puhw!
Det dröjde en halvtimme innan han tog in min bil så jag hann att varva ned lite.
Han gick igenom bilen, ställde lite frågor om ditt och datt och tog sig till sist en provtur för att sedan komma tillbaka och meddela att han inte kunde hitta ett dugg att anmärka på.
GUD SÅ SKÖNT!!!

Efter att ha blivit bjuden på middag så blev det sedan en samlad resa till flygplatsen där ett bullerprov skulle ske för oss tre som hade besiktat, samt att det också där stod ett par andra bilägare och väntade för att få göra ett bullerprov.
Kadettens resultat blev 78-79 decibel i dom olika mätningarna, gränsen ligger ju på 84 decibel.

Ett gäng sköna bilar...
![https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-9beb7cd48444e22e53eb6088419d75ea.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/39/38222/38222-626c558bea4f26c4e76f84888ee15806.jpg]()
Dom 35 milen hem gick sedan i ett lite beskedligare tempo.

För övrigt så är det inte så mycket annat att göra nu än att vänta i tre veckor till registreringsbesiktningen.