Så då till det som är lite mer roligt. Bilen!
Eftersom målningen gick snabbare än förväntat idag började jag med ljuddämpningen av dörrarna, nåt jag velat göra ett tag och gör på alla mina bilar.
Så, häng mé.
Har aldrig plockat isär denna men har man plockat isär en VAG bil har man plockat isär alla
Dörrsidan kom snabbt av och till min glädje var hålet stort nog (man demonterar svarta plasten) att inte behöva plocka ut fönsterhiss och rutan för att få in dämpmattorna.
Dörrsidan är tunnare än någonsin. Bara papp och plast och filtmatta!
Tyvärr hade jag inga popnitar stora nog så jag lät högtalaren sitta just nu, för det kändes som att dämpmattan inte fäste riktigt längst ned bakom högtalaren. Det kan vara en del rostskyddsvax möjligen som gör att mattan inte fäster ordentligt. Får kolla på det senare.
Ungefär 5 ark gick in i dörren. Sen måste man rulla ordentligt så den fäster på plåten.
Ungefär 2 ark på dörrsidan. Jag orkade inte nörda in mig mer än så.
Dörrsidan klädd med 2 ark Silen Coat 15mm skum. Jävulskt klister på denna så det är bra att torrlägga först, eller som jag gjorde riva av liten del av skyddspappen och jobba sig framåt med en riktigt vass brytbladskniv i högsta hugg.
Fortsättning följer närmaste dagarna hoppas jag. Alla dörrar ska dämpas.
Ett tips för dig som inte gjort detta förut är ett tips att köpa hem dörrclips innan du sätter igång. Det går alltid sönder 1-2 clips när man rycker dörrsidan.