Så min kompis började på detta projektet, så läs gärna hans tråd innan ni läser här
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316442Som nämnt i hans tråd så fick vi igång bilen men den låter ungefär som när man slår ett järnrör mot ett vägräcke... misstänker att ett vevlager slitits upp, vi får se helt enkelt, motor är på väg ut iaf
Och ja den ser lika hemsk ut på min infart
började ganska snabbt med att tvätta av all mossa, det var dock minusgrader och både vatten och skum frös fast, men den blev ren iaf
jag och en annan kompis (Mew på garaget) började på att plocka isär för att få ut motorn, började med motorhuven då den är ivägen hur man än står
Som så alltid på dessa motorer så lossnar dem där små banjoskruvarna, men som tur var både bricka och skruv kvar i toppen så dem åkte på plats igen
lite bilder jag tog främst för att minnas vart saker ska sitta
denna bilden är tagen idag, har nu lossat det mesta, hoppas få ut motorn imorn, men vi vet ju hur sånt brukar bli haha. Är lite sådär att flytta runt på lampor för att kunna se, och sen krypa runt i en geggig makadam, så lite fint väder hade mottagits
och på tal om väder så vill vi hålla vädret ute, huven lyfter jag inte på plats själv så det får bli såhär framöver men men
Har haft en kupévärmare igång under hela kvällen så det börjar bli lite mer trevligt i bilen. Det ser hemskt ut på bilderna men inredningen är väldigt välhållen, den är bara extremt smutsig, kommer ta tag i det senare
undertill är bilen väldigt rostfri, lite smått här och var, dock är bränsleledningarna inte så fina, tror jag drar bränsleslag utmed dessa som en enkel lösning
och en trevlig bild på avgasupphängningen, som ser ut att varit utbytt mot slangklämmor
målet med bilen är att få den besiktad, vad som sker efter det vet jag inte än, kanske säljer den eller så fortsätter jag och renoverar upp den kosmetiskt också, vi får helt enkelt se
Rattlåset är helt skrot, kylaren är sprucken, ett larm innebär massa kablar överallt, även rester från en tidigare ljudinstallation visar sina spår (kablar dragna rakt förbi allt, tex rakt igenom handskfacket), torkarna är stendöda osv osv, en del småfel men inget som är svårt att fixa så det blir säkert bra