eastereverybodybay skrev:
Ska man märka ord så är det ju faktiskt lackproblem som VW har. Inte direkt rost... Men visst, lackproblemen blir ju lätt till rost med tiden.
Jag hittade själv blåsor under lacken på bakdörrarna på min egna Passat 12.a, redan när den var 2 år gammal, och jag har då ändå varit noga med att tvätta och att hålla bilen i ordning.
Det är galvet som släpper från plåten och så blir det små blåsor stora som en ringfinger-nagel.
Petar man hål på dessa blåsor så är det som ett vitt pulver där i.
Jag fick dörrarna omlackerade på lackgarantin av VW, sen gick det ett år och problemet kom tillbaka på fler ställen och då lackerade man om hela sidorna på bilen, framskärmar, dörrar, och bakskärmarna, även detta på den treåriga lackgarantin.
Nu är bilen 5,5 år gammal och fler galvblåsor har uppstått på dörrarna och även bakluckan, även närmast nummerplåtsbelysningen har det uppstått mindre lacksläp.
Vill jag ha det åtgärdat säger VW att jag får betala omlackering på egen hand. Dåligt!
Brukar titta efter galvblåsor på mina kunders VW bilar när jag får in någon i min bilverkstad och det är faktiskt ganska många som har dessa blåsor men dom har inte sett dom.
Det gäller att man står i bra ljus när man letar och att man tittar i alla möjliga vinklar. Vanligast är det med galvblåsor på bakdörrarna och bakskärmarna.
Några DSG problem har jag dock inte råkat ut för ännu, älskar DSG lådan, men jag är noga med att byta olja i lådan så pass ofta som varje 4000 mil. Kanske lite överdrivet men då jag gör det själv så blir det ju ingen större kostnad.