Brådhis skrev:
Alltså... Jag måste till att börja med säga att det absolut värsta jag vet är folk som berättar för en vad man BORDE tycka elller känna angående saker...
Och i det ingår folk som säger att "jag hade minsann inte brytt mig om lite färgskrap" eller " hade varit min bil så hade jag struntat i det"... Bara för att ni skiter i eran bil betyder det INTE(!!!) att alla andra ska göra det... Så´nt där gör mig så förbannad och det är den filosofin som gör att man måste parkera längst bort på Coops parkering eller över två rutor för att slippa dörruppslag eller liknande från folk som inte bryr sig...
Du har pajat gubbens bil! Du får stå för det! PUNKT SLUT! Det är inte du som avgör vad som behöver fixas eller varför! Han har ingen som helst skyldighet att ge dig medkänsla, däremot kanske DU skulle prova att ge honom lite medkänsla... Det är DU som pajat hans bil, DU som krånglat till hans vardag både genom att bilen måste in på verkstad och genom allt annat krångel det innebär (såsom att leta verkstad, dina telefonsamtal), DU som kört en avställd och oförsäkrad bil och därmed inte KAN använda din försäkring...
Jag skulle oxå blivit irriterad om det kom en virrpanna i en bil han inte har koll på och brakade in i min bil och hade det sedan visat sig att den var avställd hade jag nog blivit riktigt sur! Och detta i princip oavsett vad jag åker för bil... Varför ska JAG åka en bucklig bil bara för att nå´n annan gör fel? Ska man se det på trådskaparens vis så är det plötsligt okej att köra som med radiobilarna på Gröna Lund ute i trafiken eftersom alla som har en lite äldre bil minsann ska skita i bucklorna, i synnerhet om det är en "fattig student" (citat, inte påhopp!!!) som orsakat dom...! Jag tycker det är jävligt tråkig attityd!!!
Man brukar säga att man inte ska ge sig leken om man inte leken kan tåla och den här dagen gav du dig i "leken" genom att klanta till dig när du skulle parkera... Var glad att det inte var en människas ben du knuffade på och kanske bröt istället... Då hade du blivit MYCKET fattigare...
Och angående ditt prat om att han kanske kommer med ett fejkat kvitto från sin polare så vill jag hänvisa till ditt inlägg på Zatzy där du skriver:
"Jag skulle blivit glad om nån smällde till nån gammal bil vi hade
![smile](img/smilies/smile.png)
Så kunde man stoppat pengar i fickan istället!"
Nåväl... Jag vill inte vara en moralkärring, men rätt ska väl för fan vara rätt...?!
//Brådhis
Ja du är ju i princip helt ute å cyklar. Du vet ju verkligen inte vad du snackar om. Du¨är också en av dom som vill slänga ut sin ilska på mig. Hehe...
Får jag börja med att säga att min bil faktiskt är 2 år äldre än hans. Resten av ditt snack är ju bara bullshit rätt igenom.
Ska jag säga det igen? Jag ska betala... Jag ska sätta saker till rätta... Försöker bara hitta ett bra ställe i göteborg. Jag har inga kontakter, så jag försöker skaffa några genom att lägga upp en tråd på Garaget.
Dina åsikter kan du förstås PM:a.
"Man brukar säga att man inte ska ge sig leken om man inte leken kan tåla och den här dagen gav du dig i "leken" genom att klanta till dig när du skulle parkera... Var glad att det inte var en människas ben du knuffade på och kanske bröt istället... Då hade du blivit MYCKET fattigare..."
Men sluta nu... Jag tar ju på mig ansvaret. När sa jag att jag tänkte göra något annat?
Blir du ilsken på folk som krockar kan du väl ställa dig utanför vägverket och skrika allt du vill. Skiter fullständigt i vad du tycker om mitt läge.
Har du något tips om vilken verkstad som kan vara bra i Göteborg, så är du välkommen att skriva det.
"Håller med dig till fullo!!!! Bara för att man har en äldre/risig bil så ska man godta att man får parkeringskador??? Ännu värre att bilen var avställd!! Kan inte förstå hur en människa kan tänka i de banorna... Det är du som har gjort fel, inte han! Det är inte hans bekymmer att du har dåligt ställt med pengar, det borde du ha tänkt på innan du gav dig ut i trafiken.
Hoppas allting löser sig..."
Samma sak med dig... Min bil är en 95:a och hans en 97:a. Behöver jag ens kommentera ditt inlägg mer än det? Så jävla bra att ni spottar ur er så mycket utan att ens ha läst vad som skrivits.
Har ni några personliga åsikter kan ni väl skicka ett PM istället.