Miller skrev:
Ok. Men det han säger är att vare sig vi går via försäkringen eller att jag pröjsar själv (vilket jag gör iaf) så kommer han att lämna in bilen där. För det är där dom bestämt att bilen ska lämnas in. Så några krav från hans sida på att bilen ska lämnas in på toyota, tror jag inte att det blir.
Undrar vad han skulle säga om jag bad honom ge mig hans servicebok.
Vad skall du med boken till då? Det är ju bara ifall han insisterar på att lämna den hos Toyota som du kan använda service boken mot han, ifall han inte cervat bilen där.
Jag tror att det blir bra med verkstaden i Mölnlycke. Jag vet vilken det är, har lagat deras hydraul kolvar som de riktar bilar med. Varit där ett antal ggr. Verkar vara ett seriöst företag. Fast försök att försäkra dig om innan vad det kommer gå på.
Får du inte reda på det, så betala bara mot uppvisande av fakturan.
Hyr han sedan en liten bil (Statoil har Micra för 229:-/Dygn inklusive 100km.) så är det väl bara att svälja och se glad ut.
Det kommer att svida i plånboken, men sed det från den ljusa sidan.
Du skadade ingen. Du kunde betala dig ur det. Saken klar!
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
EDIT: La till nedanstående
Miller skrev:
Jag ska samla alla mina frågor, och sluta anta och undra så mycket =P Ska samla alla frågor och ringa försäkringen igen imorgon bitti. Och ringa polisen och fråga vad böterna blir för att ha kört en avställd bil.
Få ihop allt och se vart det hamnar om jag skulle skicka in papprena. Har ju iaf till på onsdag på mig, eftersom han inte "har tid" att lämna in bilen innan.
Det gör du aldeles rätt i.
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Det var det bästa du skrivit på hela helgen!
Lugnt och sansat, se vad som fungerar bäst.