Lehto skrev:
Trevlig tråd, riktigt fin bil. Man blir avis på riktigt ^^
Lite nyfiken däremot, varför bytet från 921 till 688 grenrör?
Tack
Kul att sprida lite avundsjuka
Men låter det inte vara osagt att motorn du håller på med gör mig avundsjuk!
Bytet från 921 till 688 är FRÄMST pga felköp. Okunnig och opåläst så visste jag inte att det fanns 2 olika "japan"grenrör, fick tag på 921an först, men det jag hade i huvudet från början var då 688 grenröret.
Så läste jag efter ett tag att 921 var mer benägen att läcka, vilket också då passade in med att bilen fick fel avgasvärden (visade sig senare vara lambdasonden). 921 grenröret var bra mycket skevare än 688, och vet inte om gjutjärn formar sig vid åtdragning men kändes bättre med 688 som var planare.
Sen så monteras ju vattenröret till turbon på P2; 921 lite längre ner, medans 688 är mer "original" till P80. Så det slapp hänga löst och jag slapp göra ett fäste.
Senast redigerat av Reso (29 augusti )