Hallå! Nu kommer ett livstecken från mig! Det har varit så mycket med bilen så har inte hunnit uppdaterat här!
Men nu kommer en riktig karamell! :-)
När jag skulle ta första provkörningen med bilen hörde jag missljud från turbon! :-( Så det var bara att köpa en annan turbo! Men nu blev det en riktig turbo! ;-)
Fick som tur var hjälp av Calle Linnarsson på C-parts med att svetsa om mitt grenrör och bygga ny downpipe samt montera EGT på varje cylinder. Passade även på att coata grenrör, downpipe och avgashuset på turbon! :-) Blev mycket nöjd med detta! :-)
Så här kommer lite bilder!
Kopplade in EGT på varje cylinder
En liten rolig varningsskylt! :-)
Inkopplade EGT:er! :-)
Baslåda på g!
Baslåda på g!
Baslådan klar! :-)
Köpte en motorskyddsplåt i RF av ASS för bättre kylning och skydd mm :-)
Borttagning av vakuumanslutningar på gasspjäll
Insug görs redo för pulverlack!
Igensvetsade vakuumanslutningar!
Vakuumanslutningar direkt på insuget!
Slätar till insug och svetsar igen onödiga hål
Pulverlackat insug i svart struktur! :-)
3d printad del för att få dit min damask på en automat mittkonsol med träinlägg!
Träinlägg
Launchknapp monterat i en S40 träknopp!
Motorn med ny turbo och pulverlackat insug!
Ny damask, ny knopp och nytt träinlägg i mittkonsol!
Skyddsplåt över turbo
Grenröret coatat!
Mappning på Overtake!
(Effektsiffror lägger jag inte upp här men berättar gärna om vi träffas ute på träffar! ;-) Kan säga att det är 280+++ iallafall! :-) Körde ändå safe utan bottnad turbo! :-)
Kommer en liten burnvideo som jag länkar snart! ;-)
Nu står omlackering på schemat och full fart så man kanske kan få ställa ut bilen på Elmia 2020 som är en dröm!
Önska mig lycka till! :-)
Ha det gött!