3240
Sök

Bilköpråd, okunnig kvinna :D - nya frågor!

52 Inlägg
15 januari 2007
Trådstartare
Sharky skrev:
"Hål i drivaxeln" är sannolikt hål i skyddsdamasken till drivaxeln. Bra att dom åtgärdar men tyvärr går det att fuska med jobbet och inte fetta in ordentligt innan man sätter dit den nya damasken. Det kan vara bra att veta om dom har en verkstad som gör jobbet eller om dom kladdar själv.

När det gäller att kika efter rost så är det just erfarna ögon som är bra att ha. Det gäller att kika efter listkanter, dubbelvikta plåtar, hjulhus, ....

Sedan så vill man titta och se att allt är rakt och fint, jämna glipor runt dörrar, att alla dörrar stängs snyggt, alla bälten rullar ut helt, bilsätesvärmen funkar, bromsen tar utan att vara svampig, bromssivorna ser bra ut, handbromsen funkar ok, ..... kort sakt 100 saker och där är det bra med någon erfaren.

/Göran

slangily skrev:
Hm nu la jag till lite frågor i originalposten men insåg att den inte hamnade på "framsidan" för det. Så nu skriver jag lite här bara så att posten ska dyka upp högst upp. Annars får man ju knappast några svar smile

Såvitt jag fattat det är det en verkstad som säljer bilen. Eller de har verkstad också. Så de gör det nog själva. Men nu verkar det inte som att jag får tag på någon som kan följa med mig och kolla på den iallafall så det kanske inte blir något ändå.. hmm

10 287 Inlägg
15 januari 2007
Vart bor du? Fiska lite här på garaget och kolla om någon vettig och kompetent person i närheten kan endera hjälpa dig eller fixa numret till en bilmek som kan övertalas med ett par hundringar att följa med dig på typ Lördag och kolla.

Problem är till för att lösas

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

52 Inlägg
16 januari 2007
Trådstartare
Jag bor i Stockholm, Bagarmossen och bilen finns i haninge. Men jag ska höra mig för lite mer.. det känns lite jobbigt att gå med någon jag inte ens känner..

Sharky skrev:
Vart bor du? Fiska lite här på garaget och kolla om någon vettig och kompetent person i närheten kan endera hjälpa dig eller fixa numret till en bilmek som kan övertalas med ett par hundringar att följa med dig på typ Lördag och kolla.

Problem är till för att lösas

/Göran
Senast redigerat av slangily (16 januari 2007)

Sök