Hej, jag har en 20 år gammal mazda 323 som jag tvivlar på att den håller ihop länge till. Jag gillar verkligen bilen men den är verkligen skruttig
Så nu tänkte jag kanske köpa mig en lite nyare bil. Jag kan INGENTING om bilar överhuvudtaget (fick körkort för 2 månader sen) så jag måste ha en som håller ihop och/eller är relativt billig att laga om något skulle paja.
För mig spelar inte såna saker som ni (troligtvis) tycker är viktiga så stor roll. Jag vill ha en liten (men inte för liten), bensinsnål, söt bil som håller ihop. Och den får inte kosta mer än 50000!
Tips någon? Jag gillar mazda 323 så jag funderar på en sån igen, min har ju hållt i 20 år men
det där är väl lite olika?
----
UPPDATERING!!!
Nu har jag hittat en Honda Civic som ser fin ut och jag pratade med försäljaren idag. Han sa att det är ett hål i höger drivaxel men att de ska byta ut den innan leverans. Vad innebär det egentligen? Är det ok sålänge de fixar det eller är det ett sånt fel som kan betyda att flera saker är paj? Vad ska jag kolla på mer?
Jag har nog ingen möjlighet att få med mig någon bilmekaniker, förutom kanske min kompis som meckar skrotbilar som hobby men jag vet inte om han har så mkt koll på nyare grejer..
Jag vet att jag ska kolla rost, men vart ska jag kolla? Finns det några luriga platser man lätt missar?
Alla tips mottages tacksamt!