Jag har haft samma problem med en B230FB -91, plockade ur motorn för att byta en vevstake som blivit krokig, pga kylvatten runnit in i cylinder 4, efter reparationen och motor åter i bilen, fanns gnista på stiften och kompression ca11bar på alla cylindrar. Men spridarna ville inte spruta. Motorn tände inte alls. Felkod från diagnosutaget 1-3-1, Tror jag har letat på dom flästa ställen, bränsletryck, svänghjulet så det sitter rätt, vevaxelgivare, kamrem sitter rätt, relän, och många jordpunkter och kontacktstycken kontrolerade och rengjorda. Efter detta så fann jag bara en sista åtgärd innan man måste kalla in experter på området, och det var att beställa både styrenhet till tändnings och insprutning från skroten. Bytte styrenhet till tändning... fortfarande stendöd! Sista hoppet! Styrenheten till insprutningen. NU! startade den så fint! Yes! Bilen gick att köra in i garaget innan motorreparationen, så troligtvis har jag sabbat styrenheten vid reparationen på något vis.