Började plocka ner för byte av kamrem, termostat, tändstift osv.
Tog inte lång tid innan första bulten var avdragen.
Så roligt när bulten sitter fast i aluminiumet och går av men när man väl får bort termostathuset så är det bara att gänga ur resten av bulten...
Tyvärr så dröjde det inte lång tid innan man hittade nästa bult som var av, denna gången var jag dock oskyldig utan nån som lyckats med det i tidigare skede för många år sedan med tanke på hur mycket glykol som var kristalliserat där bultskallen skulle varit.
Tog en bra stund att borra ur skiten pågrund av utrymmesbrist
Vänstra gick ju självklart också av men var inga problem att få ut när pumpen väl lossnade från den.
Va på skroten i veckan o fixade en annan grill och lite fräschare bakljus.
Den här bilen hade ju tidiga varianten utan löprulle för kamremmen och jag köpte ju tydligen en sats med löprulle. Detta skapade lite problem men bara man visste hur man skulle göra så verkar det inte som det var allt för stora egentligen.
Tyvärr så har man ju blivit allergisk mot att skruva tillbaka rostiga o skitiga saker så blev en tvätt/blästring av lite grejer bara för att.
Började kolla på bromsarna bak som inte är monterade.
Trodde det bara skulle vara att montera ihop men det saknades ju både det ena och det andra när det kom till krita och de 3e var fel saker från tidigare ägare.
Ska försöka få tag i banjobult, glidpinnar, luftnipplar osv.
Köpte bromsslang till A6 som verkade passa men var för stor banjobult på dom.
Vill ju gärna få ihop bromsarna och starta motorn nästa vecka så man slipper ockupera hela verkstaden så länge till.
Får dock se hur bra vänstra oket funkar över huvud taget då handbromsen va rätt stum...
Men så ser det ut just nu iallafall. sakta framåt