19 februari 2017
Trådstartare
Kör i dagsläget en gammal 745 som "andrabil" men den har gått 37000 och det känns som den börjar sjunga på sista versen, det är en del rost undertill och det ena med det andra krånglar, börjar inte vara värt att lägga mer pengar på att hålla den rullande. Dessutom drar den mycket, runt en liter milen.
Vi skall alltså börja titta på en nyare, lite mindre pendlarbil. Budgeten är väl ungefär 20 000 kr, alltså inte mycket alls. Tanken är en småbil men jag vill gärna ha något med lite körglädje också. Det finns en del småbilar från början av milenniet i min prisklass men jag vet inte vad som är något att ha. Exempelvis har jag sett ett par Renault Megane 2.0, någon Golf GTI och ett drös med Peugeot 206 GTI. Jag har till och med sett någon golf VR6 från mitten av 90-talet men jag vill inte köpa en bil som är chippad och sönderkörd.
Ett alternativ är att jag köper en finare gammal 240 eller något som är gubbkörd och i bra skick men helst vill jag ha något mindre och nyare.
Har ni något tips på vad jag borde kolla efter? Vad jag skall hålla mig borta ifrån? Tacksam för all input.
Edit: När jag tänker efter har jag hellre en driftsäker och komfortabel bil än en snabb en men det får ändå vara liiite körglädje.
Senast redigerat av GuyFromTheSky (19 februari 2017)