3219
Sök

S80 2007:s kortslutning?

30 Inlägg
20 februari 2017
Trådstartare
Hej!

Jag har en fundering kring en sak som hände mig idag och aldrig förr...
Har en s80 2.5T BSR trimmad från 07 och den har funkat alldeles för fint... snål och pigg.

Men idag åkte jag 110 i en motorväg och helt plötsligt lade bilen av under en kort stund, typ en halv sekund, där allt blev svart och fick en "kick" och gick bilen igång igen, med belysningen, mätarna, motorn och allt som vanligt....

Då undrade jag... WTF????

Är den ngn kunnig som kan förklara händelsen?
Jag vill inte uppleva den igen :-S i mörkret.

Tack i förhand för rådgivningen!

/Crille.
Senast redigerat av shaggy_styler (20 februari 2017)

688 Inlägg
20 februari 2017
Blev HELA bilen mörk?

30 Inlägg
20 februari 2017
Trådstartare
Japp... halvljuset försvann.... instrumentpanelen blev svart, motorn la av men gick allt igång väldigt fort igen :-S

688 Inlägg
20 februari 2017
Du får nog ta o rulla in till närmaste Volvo verkstad, så får dom kolla eventuella felkoder.

* Voff voff *
10 597 Inlägg
20 februari 2017
Kolla batteripolernas anslutning och prova även att rucka på nyckeln i tändningslåset.

07:a är väl samma kaross som V70II och då är det väl tyvärr inte helt ovanligt med vattendränkt CEM...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Forummoderator
18 009 Inlägg
20 februari 2017
Brådhis skrev:
Kolla batteripolernas anslutning och prova även att rucka på nyckeln i tändningslåset.

07:a är väl samma kaross som V70II och då är det väl tyvärr inte helt ovanligt med vattendränkt CEM...

//Brådhis

Så är det. Kolla. Något verkstadsbesök för den gamla bilen är väl det knappast värt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

30 Inlägg
21 februari 2017
Trådstartare
Tack snälla!!!
Då har jag något att börja med i alla fall smile

7 441 Inlägg
21 februari 2017
Har du kollat upp bilens historia.
Är den "svensksåld" eller "privatimport"?
Många bilar som dränktes i saltvatten i USA har hittat till Sverige via Polen och Lettland.
På ett annat forum och en annan bil varnas för dessa prisbilliga bilar, som efter en tid drabbas av konstiga elfel.
Bara en tanke?

Sök