3333
Sök

Köpråd: Alternativ till BMW E61

38 Inlägg
3 mars 2017
Trådstartare
Halloj!

Har idag en E61 525i 2007 full ///M-sport som jag ägt i ett år. Underbar komfort, går mycket tyst och klistrat längs vägen.

Har ändå tröttnat lite på den och letar ett alternativ i samma prisklass - kring 80k +/- 20k. Sedan så behövs inte storleken längre.

Vad skulle ni välja?

Viktigt:

+ Relativt motorstark
+ Bra komfort
+ Bra kvalitet

Mindre viktigt:

- Märke
- Årsmodell

Kan Audi A4 B8 vara ett alternativ måntro? Tankar, idéer?

Tack!
Senast redigerat av Voolvoo (3 mars 2017)

1 193 Inlägg
4 mars 2017
Låter ju som att du är inne på rätt spår. Audi B8 är mycket trevliga. Vilken motor hade du tänkt?

Fin kvalité finner du hos Lexus också! Kika på Lexus IS 250. Dock är de inte så bränslesnåla som motsvarande tyskar tyvärr.

4 261 Inlägg
5 mars 2017
Voolvoo skrev:
Halloj!

Har idag en E61 525i 2007 full ///M-sport som jag ägt i ett år. Underbar komfort, går mycket tyst och klistrat längs vägen.

Har ändå tröttnat lite på den och letar ett alternativ i samma prisklass - kring 80k +/- 20k. Sedan så behövs inte storleken längre.

Vad skulle ni välja?

Viktigt:

+ Relativt motorstark
+ Bra komfort
+ Bra kvalitet

Mindre viktigt:

- Märke
- Årsmodell

Kan Audi A4 B8 vara ett alternativ måntro? Tankar, idéer?

Tack!

Vet inte vart man ska gå efter att man ägt en e61? är inte dom ganska bekväma och goa att köra? kanske en e90?-e39?  finns mondeo st220, lexus som en tidigare sa, mercedes för liknande pengar.  ja har en e39 just nu och har väldigt svårt att se vad nästa bil skulle va, pigg motor och snygg, omöjligt, skulle nog kolla på lexus om ja var du.

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 mars 2017
Lexus GS300 är nog mer lik en BMV500. Däremot så finns det ju ingen kombi tillgänglig. Vad gäller bränsleförbrukningen så är det en tyngre bil med större motor, men jag kör min på runt litern, till och med betydligt mindre om den kommer ut på motorvägen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök