Tror inte du får några pengar alls för en renoverad B230F.
Är väll inte många som vill betala 5000 för en motor som för visso är driftsäker men jävligt tråkig. Bilar den sitter i är ju i fungerande skick ofta värda mellan 5-10K dessutom.
Sällan eller aldrig går ju dessa motorer sönder heller så suget efter renoverade utbytesmotorer är nog litet.
Du kan nog lyckas bättre med att sälja renoverade FK/FT motorer då dessa överladdas och vevstakar kröker sig osv. D24orna är ju värda sin vikt i guld av någon anledning så där kan ev finnas lite pengar att hämta men tror du får jävligt dålig timlön.
Om du skall renovera motorer så tror jag du skall satsa på lite nyare bilar och motorer där ett motorbyte faktiskt är ekonomiskt försvarbart.
Nissan navara D40 har ju tex ganska stora problem med vevlager ras runt 10-12K mil. Då är dessa bilar fortfarande värda 100K(i fungerande skick).
Där kan du nog sälja renoverade motorer och tjäna en slant.
Annars skulle du kunna börja bygga toppar och grenrör tex. Portade toppar, insug och grenrör till gamla b230 är ju ganska eftertraktat både inom typ folkracevärlden men även folk som bygger trimmade gatbilar vill ju gärna ha lite roligare toppar till dessa. Här finns dessutom en ganska mycket köpstarkare kundgrupp så här kan du nog tjäna lite pengar om du gör ett bra jobb:)
Låg materialkostnad:)
Senast redigerat av zemet (27 mars 2017)