zemet skrev:
Jag tycker förvisso att det är bra med skolmat och framförallt transport till och från skolan. Men Skolans huvuduppgift är att utbilda, inte utfodra. Och svenska skolresultat ligger pinsamt dåligt till i jämförelse med andra I länder.
En liten passus bör nämnas att jämförande resultat är ganska dåligt normerade då det mycket är en jämförelse mellan äpplen och päron, fast det är inget som folk vet eftersom de läser Aftonbladet och baserar sina fakta på det. Att sedan samhället (svenska skolan) står inför en kris, det kan vi tacka ett par relativt få idiotiska politiska beslut för daterade från 1989 till 1994 samt 2010. Men det är en annan debatt som jag gärna tar på annan plats då jag är relativt oerhört fantastiskt väl insatt i ämnet.
zemet skrev:
Man måste vara korkad för att man ser ekonomisk vinning i att inte göra precis som staten och skatteverket vill eller? Antar att alla som skatteplanerar och fifflar med sånt är riktigt dumma outbildade idioter....
Skatteplanering är inte automatiskt olagligt. Att köra utan skatt är det, så jämförelsen faller lite. Om man hårddrar det så vore det alltså smart att råna banker?
Kontentan: självklart är det sorgligt att det eventuellt (med största sannolikhet) ibland lönar sig att bryta mot eller tassa kring bestämmelser och lagar, men samtidigt får vi väl hoppas att den stora mängden medborgare inte är omoraliska lagbrytare. Det är ju lite det ett demokratiskt samhälle bygger på.
Senast redigerat av caromania (28 mars 2017)
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.