2592
Sök

Mercedes slk R170 Takproblem

Villaägare på Landet
1 Inlägg
1 april 2017
Trådstartare
Har en slk 320 00a som jag desperat behöver tips o problemlösning på. Hände en solig sommardag för 2 år sen då jag skulle fälla upp taken så gick det inte. In och såg att säkringen.     ( under huven) till taket hade bränt. Bytte säkringen och så fort man nuddade takknappen så gick säkringen. Bytte den igen och tänkte jag skulle vara smart så tog en större säkring för desperat ville få stängt taket. Men då brände boxen. Haft den inne på mercedes i malmö men fanns inga felkoder. Som vanlig på sådana ställen så kan det inte läsas i datorn så kan dom inget. Så nu ber jag någon här inne som haft samma problem som Kan veta vad det är? Boxen är bytt ny säkring sitter i. Även bytt säkringen som sitter i ena sidan vid pumpen. Den gamla såg hel ut men bytte ändå.tack för alla svar då man vill ha igång taket nu så man kan serva den o rulla ut henne till sommarvärmen.

2 334 Inlägg
1 april 2017
Av alla cabbar jag lagat så har ingen av dem saknat en funktion så kallad "nödstängning" det står alltid i instruktionsboken hur man nödstänger, man ska ofta lossa nån kåpa här och där och sätta i en vev här och där ja du fattar

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
1 april 2017
Sen att en säkring går tyder på överbelastning/kortslutning och detta måste man lösa först..
Jag löser såna problem med mätare inställd på ohm-mätning..
Sen kan man följa /kolla kablaget så den är isolerad mot chassiet hela vägen.
Man kan även mäta med kablarna av till cabbemotorn och då ska man ju inte ha något motstånd till chassiejord.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Sök