14 juli 2017
Trådstartare
Sådär! Nu har jag fått hjälp med bult-jäveln. Haft loss bakre fångarn och tittat. Funderat lite.
Lutar mest mot trä-fångare både fram och bak - på ena eller andra sättet armerade med järn. Problemet är det där med välvningen... Inte så jävla lätt att böja en 15 tjock planka.
Den större radien bak går nog att lösa, men fram är det ju som typ en båt. Delar nog upp den i sektioner. En stålkonstruktion längs hela bredden, böjd till rätt form, så tre planker. En kort mitt-del, lagom för nummer, plåten, så två längre på siderna. Men för att den varianten ska fungera rent estetiskt ska det nog vara lite mellanrum mellan plankerna, och då ska det nog vara rätt mycket metall bakom, så att plank-bitarna mer blir som dekorations-lister på metallen.
Har inte tänkt att konstruktionen ska vara bredare än bilen - kofångarn ska alltså inte böjas bakåt. Men jag tror jag ska göra nån typ av bitar för att fylla ut det utrymmet. Dels för att ha lite skydd även där, dels för att det skulle se konstigt ut att lämna det helt tomt. Bara skruva fast några träbitar direkt i skärmarna, typ.
Senast redigerat av Svento (14 juli 2017)
Burning rage within my soul, head is just an empty bowl