2619
Sök

Volvo 940 m47 växellåda som skakar och hoppar

171 Inlägg
7 maj 2017
Trådstartare
Tjena bytte växellådan på min Volvo 940 1992 till en m47 när jag är ute å testar så skakar lådan rejält och hoppar upp å ner så det går typ bara å köra 10 kilometer på 1 ans växel det är upp kapat i kadan tunneln så jag ser kadan å då ser det ut som kadan går snett kan det vara att jag satt haydan skivan på kadan fel tacksam för snabbt svar

87 Inlägg
7 maj 2017
Se till att bultarna är jävligt bra dragna te hardy-skivan!

171 Inlägg
7 maj 2017
Trådstartare
Ok men ska kadan sitta på nått speciellt vis visa säger att man ska markera innan man tar bort kadan satt de blir samma men det går väll bara å sätta kadan på ett vis nå flera tips vad felet kan vara

6 094 Inlägg
7 maj 2017
Hardyskivan går nog bara att sätta på ett sätt. Men hur är det med kardanens knutkors, det har inte ramlat isär? Och stödlagret är bra och ordentligt fastskruvat?

171 Inlägg
7 maj 2017
Trådstartare
Det sitter fast allt

357 Inlägg
8 maj 2017
Om du bara bytt främre kardan kan det om man har otur bli obalans. Därför brukar man flytta över hela kardan. Och till frågan om hardyskivan så det ända sättet man kan sätta ihop det fel är om man drar samma bult igenom fästet på både växellåda och kardan.

171 Inlägg
9 maj 2017
Trådstartare
Fick bort värsta skaknongarna men lite obalans fortfarande var två bultar jag inte hade dragit åt riktigt

Sök