2513
Sök

Hur länge får cigguttaget ström efter bilen är låst?

176 Inlägg
11 maj 2017
Trådstartare
Hej, har en lampa inkopplad i cigguttaget. När jag låser bilen så är den fortfarande tänd. Måste jag då alltså dra ur den varje gång eller går det att lösa så när man antingen stänger av motorn eller låser bilen så släcka den?

Forummoderator
26 366 Inlägg
11 maj 2017
Varför har du en lampa inkopplad i cigarettuttaget?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 700 Inlägg
11 maj 2017
Har aldrig varit med om att cigguttaget varit igång en stund efter man låst bilen.

Antingen så får cigguttaget ström när man slår på tändningen eller så har cigguttaget konstantström.

Evildan
11 maj 2017
Vissa bilar har på det viset att komfortutrustning som radio och elhissar bla fungerar ett tag efter att bilen stängts av eller så länge nyckeln är i tändningslåset, blir låset slitet kan spänning matas fram även om nyckeln tas ur. Antingen står du och glor genom fönstret några minuter, kanske upp till 20minuter, för att se om lampan slocknar eller så monterar du en strömbrytare och kan själv tända och släcka som du önskar.

176 Inlägg
11 maj 2017
Trådstartare
Mack skrev:

Led platta till poppy.

176 Inlägg
11 maj 2017
Trådstartare
Evildan skrev:
Vissa bilar har på det viset att komfortutrustning som radio och elhissar bla fungerar ett tag efter att bilen stängts av eller så länge nyckeln är i tändningslåset, blir låset slitet kan spänning matas fram även om nyckeln tas ur. Antingen står du och glor genom fönstret några minuter, kanske upp till 20minuter, för att se om lampan slocknar eller så monterar du en strömbrytare och kan själv tända och släcka som du önskar.

Jag stog några minuter inatt när jag kom hem från jobbet men orkade inte stå längre ön nån minut. Får väl parkera bilen inatt så jag kan se den från fönstret smile

* Voff voff *
10 657 Inlägg
11 maj 2017
simlar skrev:
Har aldrig varit med om att cigguttaget varit igång en stund efter man låst bilen.

Antingen så får cigguttaget ström när man slår på tändningen eller så har cigguttaget konstantström.

På min V70 -11 är cigguttaget igång en liten stund efter att jag låst...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

176 Inlägg
11 maj 2017
Trådstartare
Brådhis skrev:
simlar skrev:

//Brådhis

Vad räknar du som en liten stund? Ett par minuter?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 256 Inlägg
11 maj 2017
Mxrtin skrev:
Mack skrev:

Led platta till poppy.

Ursäkta men vad fan är en "Poppy"?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 661 Inlägg
36 Inlägg
12 maj 2017
Det är väl olika från bil till bil det är väl bara att testa, på min förra bil (bmw e90 -05) dog cigguttaget så fort man stängde av den, men vet att på en av polarnas bil (kommer inte ihåg vem, eller vilken bil) där vet jag iaf att om han glömmer något i cigguttaget så står de på hela natten

Sitt ner i "Båten"

Forummoderator
18 051 Inlägg
12 maj 2017
Ja? Vilken släde är det? I min ena bil har uttaget ström i 60 minuter efter avstängning. Fast jag tror det dör så fort man öppnar dörren. Ska kolla.

Gäller det Passaten så finns det nog bara två lägen: på eller av.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

36 Inlägg
12 maj 2017
Har för mig att det är en BMW E34 från 95 som beter sig så, men inte säker. kan också vara en Volvo S60 den gamla modellen. Kommer inte ihåg, nån av dom 2 iaf

Sitt ner i "Båten"

176 Inlägg
12 maj 2017
Trådstartare
Hybridsmurfen skrev:
Ja? Vilken släde är det? I min ena bil har uttaget ström i 60 minuter efter avstängning. Fast jag tror det dör så fort man öppnar dörren. Ska kolla.

Gäller det Passaten så finns det nog bara två lägen: på eller av.

Är i passaten, tänkte kolla igår natt när jag kom hem men orkade inte så och vänta hur länge som helst efter ett 17 timmars arbetspass &#128517;

* Voff voff *
10 657 Inlägg
12 maj 2017
Mxrtin skrev:
Brådhis skrev:
simlar skrev:

//Brådhis

Vad räknar du som en liten stund? Ett par minuter?

Nå´n minut... Inte kollat så noga, men jag ser att dashcam:en är igång när jag går från bilen...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Sök