3672
Sök

Är 15 000 mil för mycket när man ska köpa en Bmw e90?

25 Inlägg
11 maj 2017
Trådstartare
Tjena!
Har hittat en Bmw e90 325i (2011) sedan som är till salu där allt faller min smak, klädsel, M sport, Melbourne röd, LCI, färddator osv... enda problemet jag tycker är att den gått ganska långt (15 000 mil). Bilen verkar vara regelbundet servad på auktoriserad Bmw verkstad och ser väldigt fin ut på de bilder jag sett.

Men jag är rädd att om jag köper bilen, att det kommer uppstå problem efter problem eftersom den rullat långt för en e90. Vad tror ni? Tycker ni att jag ska köpa den trots miltalet? Eller kommer bilen bara att stå på verkstaden isåfall framöver?

Tack på förhand och vänliga hälsningar

1 194 Inlägg
11 maj 2017
Småsaker kan hända även om man köper en splitt ny bil med 0 mil på mätaren. Å andra sidan kan man ha tur och köpa bilar som fungerar år efter år med knappt några reparationskostnader alls. Det är gambling med andra ord, men är den serviceboken fullstämplad på auktoriserad verkstad så känns det ju omedelbart ganska tryggt. Titta noga vad som är gjort vid varje service. Verkstaden bör ha kryssat i det. 15 000 mil är ingenting om bilen är välskött vilket det faktiskt låter som.

Den rullar förmodligen länge utan några större problem smile

5 725 Inlägg
11 maj 2017
15k mil på 6år är ju endast 2500mil om året, det är inte mycket för en modern bil.

Hellre en bil som körts mycket långkörningar och välservad än en som bara gått kortkörningar då just kallstarter är det som slits mest på en motor.
Däremot slits ju bussningar och sånt med milen.

Enda man ska bry sig om är skicket på bilen, förstår inte varför folk är så fokuserade på miltalet?

10 164 Inlägg
11 maj 2017
simlar skrev:
15k mil på 6år är ju endast 2500mil om året, det är inte mycket för en modern bil.

Hellre en bil som körts mycket långkörningar och välservad än en som bara gått kortkörningar då just kallstarter är det som slits mest på en motor.
Däremot slits ju bussningar och sånt med milen.

Enda man ska bry sig om är skicket på bilen, förstår inte varför folk är så fokuserade på miltalet?

Men om det är 15 tusen mil av konstanta kortkörningar om vi ska vända på steken så att säga.

Men ja skicket är viktigt mycket viktigt men samtidigt vill man inte köpa en långmilare heller men 2500 mil om året är väl lite över genomsnittet men egentligen inte extremt mycket.

Sen verkar folk köra mycket mer nuförtiden milen tikar på otroligt mycket fortare finns ju 3-4 år gamla v70is som gått mer än genomsnitsliga 745an, summa sumarum ja nyare bilar har oftast gått längre min 240i hade väll ett snitt på 1000 mil om året sällan bilar går så lite idag faktiskt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

25 Inlägg
12 maj 2017
Trådstartare
Han skrev i annonsen att miltalet var pågrund av långkörningar.
Vänliga hälsningar

10 164 Inlägg
12 maj 2017
Snowislife skrev:
Han skrev i annonsen att miltalet var pågrund av långkörningar.
Vänliga hälsningar

Är bilen riktigt fräsch så slå till om du vill det kan vara en jätte bra bil smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

2 665 Inlägg
12 maj 2017
Ja det är ju väldigt mkt på 6år. Men det är ju lång körningar så den är nog inte mera sliten än en stadskörd som gått 10000.

Sen om du kör lite jämnar det ut sig om några år.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Sök