3132
Sök

Bilnyckel programmering

342 Inlägg
14 maj 2017
Trådstartare
Tjena allihopa.

Har sedan i somras endast haft 1 bilnyckel och nu känner jag att man kanske ska ha en reserv ifall att.
Sist jag programmerade en nyckel hos toyota för min bil (prius -09)  så gick det på cirka 1600 kr.
Nyckeln kostade 1300 och programmeringen 300 kr.
Det jag undrar är om man kan köpa nyckeln sj från t ex ebay eller så. Och sen gå till toyota för att programmera den.
Någon som gjort så?
Tacksam för svar

Gör den personlig

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
14 maj 2017
FadiStilarn skrev:
Tjena allihopa.

Har sedan i somras endast haft 1 bilnyckel och nu känner jag att man kanske ska ha en reserv ifall att.
Sist jag programmerade en nyckel hos toyota för min bil (prius -09)  så gick det på cirka 1600 kr.
Det jag undrar är om man kan köpa nyckeln sj från t ex ebay eller så. Och sen gå till toyota för att programmera den.
Någon som gjort så?
Tacksam för svar

Ring till Toyota och fråga om det går att göra så.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

342 Inlägg
14 maj 2017
Trådstartare
Tänkte göra det imorn. Men man brukar få bättre svar härifrån. Toyota vill ju gärna att man köper från dom

Gör den personlig

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 240 Inlägg
14 maj 2017
FadiStilarn skrev:
Tänkte göra det imorn. Men man brukar få bättre svar härifrån. Toyota vill ju gärna att man köper från dom

Självklart är det så för dom tjänar en slant på nyckeln oxå. Halva priset av de 1300 dom tar för nyckeln kan vara vinst så visst vill dom sälja nyckeln oxå.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Avstängd
10 388 Inlägg
14 maj 2017
FadiStilarn skrev:

Alternativet är ju att köpa ämnet via ebay (med transponder), låta den lokala låssmeden skära till bladet, och sen helt enkelt höra vad Toyota vill ha bara för inkodningen. Det är ju bara att säga att man har en nyckel som inte fungerar.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Evildan
15 maj 2017
FadiStilarn skrev:
Tjena allihopa.

Någon som gjort så?
Tacksam för svar

Har du hittat några på ebay?
Mitt råd blir att köpa en ny startklump från Toyotaåterförsäljaren med passande nödnyckel samt en i och för sig totalt onödig garanti, fast du får ju spritt nya batterier och bara det är ju värt 40kr.
Vänta inte tills du sumpat den du har för då blir det betydligt besvärligare och kostsammare. 1600kr är ju skitpengar för något så premium som att upprätthålla din nyckellösa funktion.
Senast redigerat av Evildan (15 maj 2017)

Sök