3549
Sök

Toyota celica 2.0gti vakumslang

96 Inlägg
26 juni 2017
Trådstartare
#1
Har som sagt en Celica 2.0gti -92:a och har hittat en slang från "vakumklocka?" Som sitter på insugs sidan. Slangen sitter fast i klockan men lös i andra änden och jag kan för allt smör i Småland inte hitta vart den ska sitta. Skulle någon vänlig kunna berätta vart den ska sitta och vad den gör för något. Skulle vara grymt tacksam.
https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151797/151797-d36a57a262884c3a61dba510c69a1579.jpg
Senast redigerat av Bejholt (27 juni 2017)

6 121 Inlägg
26 juni 2017
#2
Hej!
Om ena slangänden sitter fast i vakumklockan så måste andra änden på slangen sitta fast någonstans på insuget (det är ju meningen att slangen ska ge "vakum" till vakumklockan och enda stället där vakum finns är i insuget).


96 Inlägg
26 juni 2017
Trådstartare
#3
Jag håller med, men jag har försökt att känna mig fram då jag inte vill plocka ner insuget för en sådan sak som eventuellt går att lösa utan större ingrepp. Men jag känner ingen anslutning någonstans tyvärr. Man skulle vilja veta iaf på ett ungefär vart anslutningen skulle kunna sitta.
Släng en är inte vidare lång, men kan den sitta på undersidan någonstans...tack för svar 😊

96 Inlägg
27 juni 2017
Trådstartare
#4
jaka54 skrev:
Hej!
Om ena slangänden sitter fast i vakumklockan så måste andra änden på slangen sitta fast någonstans på insuget (det är ju meningen att slangen ska ge "vakum" till vakumklockan och enda stället där vakum finns är i insuget).

La in en bild med så du ser hur det ser ut. 😊
Senast redigerat av Bejholt (27 juni 2017)

12 Inlägg
27 juni 2017
#5
https://www.google.se/search?q=3sge+2nd … mp;bih=950

Den vakuum slangen är till variabla insuget, rekommenderar att sätta tillbaka den slangen, då kommer du märka att vid 5000 varv så ändras motorns karaktär lite.

96 Inlägg
27 juni 2017
Trådstartare
#6
Mooyn skrev:
https://www.google.se/search?q=3sge+2nd+gen+vacuum&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiGpoGPvN3UAhUIZVAKHSO_ASIQ_AUICigB&biw=1920&bih=950

Den vakuum slangen är till variabla insuget, rekommenderar att sätta tillbaka den slangen, då kommer du märka att vid 5000 varv så ändras motorns karaktär lite.

Jag vill sätta tillbaka den med men jag hittar inte vart jag ska sätta den. Jag har letat men hittar inget, du råkar inte ha en bild som kan ge en finger visning vart den ska anslutas.
Tack för svar iaf 😊

12 Inlägg
27 juni 2017
#7
Ska ta en bild senare så får du se

Mvh

96 Inlägg
27 juni 2017
Trådstartare
#8
Mooyn skrev:
Ska ta en bild senare så får du se

Mvh

Jätte tack

96 Inlägg
27 juni 2017
Trådstartare
#9
Var ute och letade igen men inget som vanligt. Sitter den under något som gör att man inte ser anslutningen?

12 Inlägg
28 juni 2017
#10
Försökte ta en bild men går typ inte, den ska sitta under insuget, på min mr2a med samma motor kan jag inte se anslutningen uppifrån utan bara underifrån, så pröva att känn efter med händerna, sitter typ 2-3st slangar där under så du borde kunna känna efter, annars så är det bara att kolla underifrån
smile

96 Inlägg
28 juni 2017
Trådstartare
#11
Mooyn skrev:
Försökte ta en bild men går typ inte, den ska sitta under insuget, på min mr2a med samma motor kan jag inte se anslutningen uppifrån utan bara underifrån, så pröva att känn efter med händerna, sitter typ 2-3st slangar där under så du borde kunna känna efter, annars så är det bara att kolla underifrån
smile

Får bli spegel smile ...grymt tack för att du försökte iaf.
Senast redigerat av Bejholt (28 juni 2017)

96 Inlägg
2 juli 2017
Trådstartare
#12
Nä mig under men ser ändå inte vart den ska sitta. Verkar ju jätte underligt det här 😐


Sök