Evildan skrev:
Jag som inte är så ball eller tuff att jag i den verkliga världen utanför internet åker hem till dylikt pack och hämtar pengarna tycker att en anmälan skall göras. När åklagaren har tillräckligt med underlag kan åtal komma att väckas. Gör man som drabbad ingenting gör heller inte rättsväsendet det.
håller med.. att göra slag i saken och åka och hämta tillbaka pengar kan kosta mer än det smakar...
2 polare hjälpte en polare att återta sin stulna båt...
Det slutade inte så jävla bra kan jag säga.
Anhållna ett par dagar och dömda i tingsrätten för olaga hot misshandel och en jävla massa saker till.
Inte riktigt värt det med facit i hand.
Just då var dom bara snälla och ställde upp på en polare..
själv höll jag på att bli indragen i en mordbrand.
När en ytlig bekant ringde och ville ha skjuts.
Sa nej pga att han var full annars hade jag nog kört honom eftersom han inte sa vad han skulle göra.
Han hade fått skjuts av någon annan och åkt till sitt ex nya gubbe och tänt eld på huset.
Både han och den som skjutsade honom torskade rätt ordentligt 2år fick han som Eldade huset.
Så att låta bli att ställa upp känns rätt bra ibland...
Något man ska tänka på när det gäller att ta saken i egna händer eller hjälpa någon... det kan sluta jävligt illa..
Jag tycker personligen en sån där idiot borde åka på stryk så han inte gör om det..
Men en sån där person skulle ringa polisen och gråta direkt och gå vinnande ur det hela och den som åkt dit får betala dyra pengar och bli straffade för det.