hehe alla blev plötsligt här finans ministrar och leker balla med sina kalkyler, dom har gjort flera misstag under sitt liv och nu leker dom ekonomi experter;) lol alla snackar om att köpa lägenhet/hus. Ja jag bor i en jävla hyresrätt och jag trivs som fan! vem sa att den måste vara sunkig? bara för att media och sociala grupper tvingar folk att spara och köpa nått för annars är man en loser i dagens samhälle? tänk ifall du hittar ett hus eller lägenhet för runt 3mille, först måste du väl punga fram runt 600.000, sen ska du låna resten, villa?=sophämtning, ammortering, ränta som kan gå upp eller ner, el, renoveringar? förenings kostnad eller vafan den hette nu. Så med andra ord sluta tvinga folk att köpa lägenhet som att det är 100% värt det, sen när man ska sälja så måste man endå betala vinstskatt och endå hitta nått annat boende. Folk ska väl få köpa vad tusan dom vill. Jag skulle nog rekommendera ts att köpa vafan denne vill så länge han har räknat ut att han kan betala av skiten varje månad, sträck dig bara för fan så långt ditt lön räcker o inte annat, kolla bara så du har råd. ett lån på ca; 160.000kr delat på 8 år ungefär är runt 2000kr per månad så räkna ut o köp va fan du vill;) finns inge rätt eller fel, dina pengar kommer att försvinna på ett eller annat sätt och ingen tar med sig cashen till graven.