2942
Sök

Vilka motorer satt 531 toppen på?

212 Inlägg
3 augusti 2017
Trådstartare
#1
Hej jag har nyligen köpt en 531 topp. Min fråga är vilka motorer satt 531 an på förutom B230 FB då.
Då jag ser på min topp att den inte har Pulsair hål i sig.
Jag kan till lägga att toppen hade en a kam i sig också.
Jag kan nog säja att den kranke kom från en B230 ET med jag vet ej då han som jag köpte inte visste själv.
Skulle detta bli ett problem om jag då skulle sätta den på en B230 FB om den då har suttit på en B230 ET innan ju.
Då jag tänker på att b230 ET har saltkylda avgasventiler skulle de fungera då? Att ta en turbo topp och sätta den på en sugmotor. jag tänker bearbeta toppen innan.
Jag hoppas att någon kan ge mig den info jag vill ha.


KARLSSON
111 Inlägg
3 augusti 2017
#2
satt bara på B230FB
940 GL 91 och 92
93 kom 530 toppen med pulsair systemet och åter igen 116hk


212 Inlägg
3 augusti 2017
Trådstartare
#3
H-Karlsson skrev:
satt bara på B230FB
940 GL 91 och 92
93 kom 530 toppen med pulsair systemet och åter igen 116hk
Det man pulsair systemet kan jag förstå att det kom till 940 93 till B230FD.


1 450 Inlägg
3 augusti 2017
#4
B230fx satt den på också.  Satt på en del av dom sista 240

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

Fri fart för ett fritt folk!
13 992 Inlägg
3 augusti 2017
#5
B230Fb/fx b230Et  b230E vissa modeller.. ovanlig satt ihop med K-kam (sätt 2 b230E med dessa från fabrik. ägt en topp med orginal spridarhål och k-kam)

Kör fort så hinner inget hända...

212 Inlägg
3 augusti 2017
Trådstartare
#6
Growe skrev:
B230Fb/fx b230Et  b230E vissa modeller.. ovanlig satt ihop med K-kam (sätt 2 b230E med dessa från fabrik. ägt en topp med orginal spridarhål och k-kam)
okej tack. Mer än vad som står på Wikipedia.


Fri fart för ett fritt folk!
13 992 Inlägg
4 augusti 2017
#7
rex7567 skrev:
Growe skrev:
B230Fb/fx b230Et  b230E vissa modeller.. ovanlig satt ihop med K-kam (sätt 2 b230E med dessa från fabrik. ägt en topp med orginal spridarhål och k-kam)
okej tack. Mer än vad som står på Wikipedia.
så otroligt ovanligt säkert det.. har bara sätt det på 745Gle från 87 om jag inte missminner mig totalt fel.
varför vissa av dessa hade den toppen låter jag vara osagt..  visst det kan vara slumpen som avgjort att just 2st helt olika 745gle hade det under huven men det såg inte ut att vara några skruvade bilar utan vanliga gubbilar.
och en del andra har oxå sätt samma sak..

dom går förövigt mycket bättre än normala b230E med 530topp och v-kam

Kör fort så hinner inget hända...


Sök