mb_pucken skrev:
Growe skrev:
säker på att det är problem vid kopplingen och inte delen på hojen som gör det trögt.. försa vad det kan vara för låda på en sån där... ford v4? eller renault eller något annat... börja med att kolla att armen till kopplingen går lätt så den inte fastnar i urtrampningslagret
Om jag inte minns fel så brukar man vända diffen bara i bubbla lådorna för att vända motorpaketet likt i denna :-)
Evildan skrev:
Om inte jag också minns fel är det mycket möjligt att vända differentialen så rotationsriktningen ändras på en typ1 VW-slutväxel.
Att hydraulröret till huvudcylindern är deformerat löses med att föraren kör barfota för då kan denne inte mosa röret med hälen.
Bygg ett skydd över röret är mitt tips, en enkel bygel av plattjärn eller ett böjt rör osv osv.
Mitt nästa tips är att koppla bort hydrauliken för att säkerställa att kopplingspedalen löper lätt som redan iofs föreslagits samt att undersöka slavcylinderns anordning mot kopplingsgsffeln och det eventuellt kärvande urtrampningslagret på växellådans ingående axel.
Inte ovanligt när man satte bussarnas lådor i bubblor. De äldre bussarna hade en reduceringsväxel ute vid själva hjulet, som i sin tur ändrar rotationsriktningen. Effekten med en buss' låda i en "vanlig" bubbla var då att man fick/får 4 växlar bakåt och 1 fram. För att åtgärda detta vände på kronhjulet och fick då rätt antal växlar på rätt håll.
Som alternativ till att montera lådan upp-och-ned
Senast redigerat av it_mutt (7 augusti 2017)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!