2754
Sök

940 turbo ger ej signal till spridare/pump.

3 Inlägg
30 augusti 2017
Trådstartare
Tjena! Har en 940 som jag har problem med att få igång.
Fungerade utan problem tills jag bytte chip till ett anpassat för min nuvarande setup.
Misstänkte först boxen för att den startar o går (dåligt) med min kollegas box vilken är en 962 box med original chip. Men inte med den korrekta boxen vilket är en 984.
Så jag provade och köpa en till box och samtidigt köpa helt nytt chip till både bränsle och tändning från Fekzen. Men visade sig att den inte gav någon signal till varken spridare eller soppapump så då misstänkte jag startspärren men Fekzen säger att han alltid tar bort den.
Så köpte mig en till box ifall att den jag köpt beggad var kass ändå. Men icke!
Blir inte riktigt klok!
Känns ju märkligt att den ska gå igång med fel box men inte någon av dom 3 boxarna jag provat med det rätta numret?
//Pontus

2 452 Inlägg
30 augusti 2017
då är det ju fel på chipen enkelt om det inte funkar....ta o testa med bara ett chip i taget....du kan ju satt tändchipet fel med som många brukar göra....kolla urgröpningen så du satt med markering

döden kommer tillbaka

3 Inlägg
30 augusti 2017
Trådstartare
turbodeath skrev:
då är det ju fel på chipen enkelt om det inte funkar....ta o testa med bara ett chip i taget....du kan ju satt tändchipet fel med som många brukar göra....kolla urgröpningen så du satt med markering

Chip sitter korrekt i både tändbox o soppabox. Och har ju provat med andra chip utan nå bättre resultat så är tveksam till att det är nå fel på dom.
Gnista o allt får jag så det är soppan som är problemet.

311 Inlägg
31 augusti 2017
Du har inte bytt spridare och glömt bygla spridarrelät eller tvärt om?

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

3 Inlägg
31 augusti 2017
Trådstartare
BillyBooy skrev:
Du har inte bytt spridare och glömt bygla spridarrelät eller tvärt om?

Jo jag har satt i gröna r-spridare men dom är korrekt byglade!

Sök