Time for an update?
Sista veckorna har varit otroligt omtumlande på både bra och dåliga sätt. Stt nu få va hemma med barnen ett tag är underbart då man behöver få knyta an till dem mer vilket är svårt i en vardag där man kommer hem ett par timmar innan de skall sova. Givetvis har de inte varit lätt att ta över efter min sambo som agerat super mamma typ två år. Dottern fick väl en tankeställare när mamma helt plötsligt inte va hemma när hon vaknade. Tog någon vecka men nu börjar hon vänja sig och om man bortser trottsen en två åring gärna vill testa att utsätta sina föräldrar för så är båda barnen änglar nu.
En annan sak som tyngt ner är begravning av en närstående här om dagen. Aldrig roligt och när man vet att en annan är på kanten till att lämna där med så känns de extra tungt
Men en positiv sak som lyser upp i allt ståhej är vår bostads situvation äntligen värkar lösa sig. Sista tre åren har vi haft en jättefin 2a, super bra och extremt bra standard. Dock trångt på 4 pers... redan när vi fick saga för över två år sedan började vi leta med ljus och lykta efter större. De har väl gått sådär kan man säga. Men igår så fick vi godkänt på nya lägenheten. En ny produktion bara ett par hus bort på ca 90kvm och 4a rum. Underbart
En härlig tvist på detta är att de är inflytt om 2 veckor och vi har inte ens skrivit papper ännu xD så om de går segt mellan uppdateringarna så hoppas jag ni förstår under rådande omständigheter
Men men nog om de, nu vill ni väl se vad som händer?
Börjat riva ut stolarna i bilen för att montera stolsvärmen i baksätet.
Detta är värme slingorna jag använder som är mycket tightare en oem slingorna för jämnare värme. Givetvis är de både rygg o sits. Samtliga slingor har testats en längre stund i bänk för att se så rätt temperaturer avges och ingen risk för överhettning finns.
Börjar med att riva ner sätena så klädseln är borta och alla fästen mm är demonterade från dynan.
Sedan monterar jag värme slingorna och skär till dem så de pssar o alla fästen fungerar. Värt stt tänka på här är att sladden ej skall ligga i spän. Då den är rätt hård så reser sig annars klädseln i stolen sen.
När inredningen sedan skulle på kom nästa idiot drag. Jag ville sy om inredningen. Detta sker i steg framöver men till stt börja med blir de blå sömmar. Sitter även o spånar på ev ilägg i mitten i mocka med diamant konturer.
För tillfället får sätena bibehålla org looken och se ut så här när de e klara.