3311
Sök

Högtalare i instrumentbrädan?

Bi-Fuel
153 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
Som dom flesta (vad jag vet iaf) Audi 80 ägare vet så sitter det högtalare i instrumentbrädan fram vid rutan på nåt vänster..   Hur byter man dom? Har inte krupit runt o tittat men tänkte om nån har nå bilder på när dom byts ut eller monteras bort!?

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år

21 Inlägg
10 januari 2007
vet inte riktigt hur det ser ut original, men för mig är det bara att bända bort gallret med en mejsel. jag tror att det ska vara så då det är originall också.(bänd inte för mycket ifall man nu inte kan göra så)
och sedan sitter högtalarn nedsänkta, ska vall bara va att skruva bort dom när man väl har fått bort gallret.
har tyvär inga bilder.

6 851 Inlägg
10 januari 2007
Ja vissa har tur som har Audis med org. hål för högtalare på instrument brädan (avundsjuk på det).
Sorry, vart lite OT..
Senast redigerat av Tiaz (10 januari 2007)

Bi-Fuel
153 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
Får väl se om ja "orkar" ge mig på det imorn o se om det är så som du säger. Och ta lite bilder för framtida projekt. smile

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
10 januari 2007
hgögtalarna sitter med två skruvar, lyfter du väck panelen och filar upp hålet kan du lätt få i 5,25" och diskant i lufthålen. kan skicka bild på det imorrn, har gjort så på min, blev minst 10 ggr bättre ljud än innan

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

914 Inlägg
11 januari 2007
ja jag är lite avis på morsans audi 80 hon har har hål överallt i bilen för kit system överallt i bilen. Dörrar,instrument panel osv tongue

Bi-Fuel
153 Inlägg
11 januari 2007
Trådstartare
SKa ut o bända lite på gallren o se om de lossnar lätt så kanske man kan se va som finns där.

Återkommer om nåra timmar om det inte skiter sig totalt. smile

Sök